عصر بازار

سعیدی اعلام کرد:

۹۵ درصد مشکلات تحریم کشتیرانی حل شد

عصر اعتبار- مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش بانکرینگ به ۵۰۰ هزار تن گفت: در بخش بیمه توانستیم پوشش بیمه ۵۸۰ میلیون دلاری را در ابعاد مختلف بگیریم.

۹۵ درصد مشکلات تحریم کشتیرانی حل شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمد سعیدی در بیست‌وچهارمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی اظهار داشت:در دوره پسابرجام اقتصاد مقاومتی محور اساسی برای کشور است که باید در همه زمینه ها آن را به اجرا برسانیم.

    مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه صادرات آسان، مطمئن، رقابتی و بلندمدت، عملیاتی کردن راهبرد اقتصاد مقاومتی و مشارکت با شرکت های معتبر و بزرگ کشتیرانی دنیا در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: انتقال فناوری های جدید، تربیت نیروی انسانی، استفاده از ظرفیت های منطقه ای در کریدور شمال- جنوب و بهره‌گیری از ظرفیت تاسیسات کشتی سازی داخلی در توسعه ناوگان کشتیرانی در دستور کار قرار دارد.

    سعیدی ادامه داد: در سال های اخیر به دلیل تحریم ها امکان نوسازی، رشد و توسعه ناوگان کشتیرانی وجود نداشت بنابراین قصد داریم به سرعت ناوگان کشتیرانی را بازسازی و نوسازی کنیم.

    وی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم تا جایگاه کنونی ایران که در رتبه 20 دنیا قرار دارد، بهبود یابد گفت: شرط فعالیت شرکت های رده بندی بین المللی در ایران این است که با شرکت های رده بندی داخلی همگرا باشند.

    مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: البته داخلی ها هم باید دانش خود را افزایش دهند چرا که متاسفانه ما عقب ماندگی هایی در این بخش داریم که باید آن را جبران کنیم.

    سعیدی به آخرین وضعیت بیمه های بین المللی اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردهای ما در زمان پسابرجام، پوشش گروه بلوک‌های بین‌المللی بیمه ای به میزان 580 میلیون دلار بوده است.

    وی ادامه داد: تا سقف 70 میلیون یورو در هر حادثه هم از آنها پوشش بیمه ای دریافت کرده‌ایم، بنابراین در حال حاضر هیچ‌گونه محدودیتی در پوشش بیمه‌ای نداریم و 95 درصد مشکلات تحریم برای ما حل شده است.

    مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه برای حل 5 درصد باقی مانده مشکل به دنبال مذاکره با خارجی ها هستیم، افزود: این 5 درصد به طرف خارجی ما بستگی دارد و امیدواریم در 3 ماه آینده این محدودیت ها هم برطرف شود.

    سعیدی به احیای شبکه نمایندگی‌ها در کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: ایجاد شرکت های مشترک در قاره سبز، جنوب شرقی آسیا و آفریقا انجام شده است و شمال و جنوب قاره اروپا در حال حاضر تحت پوشش کامل کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

    وی به تاسیس شرکتی مشترک با ترکیه اشاره کرد و افزود: با مسئولان لهستانی مذاکراتی انجام شده تا ظرف 3 ماه آینده برنامه ما با این کشور هم اجرایی شود.

    مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه خط کشتیرانی به آمریکای جنوبی احیا شده است، اظهار داشت: هم‌اکنون کشتی‌های ما بین بنادر شیلی و چین سرویس‌دهی دارند.

    سعیدی در خصوص فعالیت بانکرینگ اظهار داشت: هم‌اکنون ظرفیت ما در این بخش حدود 100 هزار تن است که با همکاری منطقه آزاد قشم آن را به 500 هزار تن افزایش می‌دهیم و برنامه ما این است که کشتی های خارجی دیگر در فجیره امارات سوخت‌گیری نکرده و به قشم بیایند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی