عصر بازار

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد

چرا دفترچه بیمه بیماران پرمصرف به سختی تمدید می‌شود؟

عصر اعتبار- معاون درمان سازمان تامین اجتماعی درباره علت ایجاد محدودیت در خصوص تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه درمان برای بیماران پرمصرف توضیح داد و گفت: از سال‌ها قبل یک قانون کلی برای ایجاد محدودیت در خصوص کسانی که مراجعات زیاد درمانی دارند وجود داشته است.

چرا دفترچه بیمه بیماران پرمصرف به سختی تمدید می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدعلی همتی درباره علت ایجاد محدودیت‌هایی چون عدم تمدید دفترچه و یا تمدید کوتاه مدت اعتبار برای بیماران پرمصرف که چندین مرتبه در ماه به پزشک مراجعه کرده‌اند اظهار کرد: دفترچه‌های بیمه تمدید می‌شوند و آنگونه نیست که ارائه خدمات قطع شود.

    وی افزود: البته آن دسته از افرادی که دارای بیماری خاص و مزمن بوده و نیازمند مراجعه مکرر هستند شرایط متفاوتی دارند و دفترچه‌هایشان برگه‌های بیشتری دارد و محدودیتی ندارند.

    معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه از سال‌ها  قبل یک قانون کلی برای ایجاد محدودیت در خصوص کسانی که مراجعات زیاد دارند وجود داشته که اتفاقا خوب است اظهار کرد: سازمان بیمه‌گر باید در کنترل هزینه‌های بی‌مورد راهکارها و مکانیزم‌هایی داشته باشد و آنها را اجرایی کند.

    همتی ادامه داد: بخصوص برای سازمان تامین اجتماعی که هیچ فرانشیزی دریافت نمی کند و کاملا رایگان است، این امکان وجود دارد که گاهی تقاضای القایی از سوی پزشک و یا بیمار ایجاد شود و  قطعا باید راهکارهایی برای کنترل آن داشته باشیم، البته این اقدامات نباید مانع هرگونه کاهش خدمات به بیماران نیازمند باشد و باید خدمات‌دهی با پوشش کامل همراه شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی