عصر بازار

معاون اجرایی ریاست جمهور:

یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور محقق شد

عصر اعتبار- قزوین- معاون اجرایی ریاست جمهور گفت: در پنج ماهه امسال بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی محقق شده است.

یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور محقق شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمد شریعتمداری سه شنبه شب در جلسه هم اندیشی قزوینی های مقیم خارج از کشور و علاقمندان به سرمایه گذاری در استان که در سالن مفاخر قزوین برگزار شد اظهارداشت: مدعی نیستیم دولت بی عیب و نقص است اما تلاش کرده ایم با فرستادن علائم مثبت و خوش بینانه نگاه دیگران را تغییر دهیم.

    معاون اجرایی ریاست جمهور اظهارداشت: دکتر روحانی ازعلمای تمام عیاری است که با تجربه ارزشمند گذشته در شورای امنیت و سابقه ای درخشان به عنوان یک روحانی متعهد در مسیر ولایت گام برمی دارد و تاکنون هیچ حرفی که برخلاف آرمانهای انقلاب اسلامی است نگفته اند و با قاطعیت در مسیر رهبری گام برمی دارند.

    وی اضافه کرد: دولت با شعور، تدبیر و نگاهی توام با همزیستی مسالمت آمیز توانست آراء مردم را به سوی خود جلب کند و مردم به شعار دکتر روحانی رای دادند و امیدوار شدند که آینده کشور را به شخصیتی دانشمند و روحانی بسپارند.

    مذاکرات بسیار پرافتخار بود

    شریعتمداری بیان کرد: اگر اسناد مذاکرات بررسی و تحلیل شود می توان گفت این مذاکرات پرافتخار بود و تیم کشورمان توانست از موضع حق طلبانه کشور بخوبی دفاع کند و بر حق ایران در همه عرصه ها تاکید شد.

    وی اظهارداشت: مردم بدانند در این مذاکرات از حقوق قانونی خود عقب نشینی نکردیم اما توانستیم بدبینی ها را برطرف کنیم و تلاش شد کسانی که می خواستند با ایران هراسی کشورمان را مخل امنیت قلمداد کنند زمین گیر شوند و با ابزارهای بین المللی حقانیت خود را ثابت کردیم.

    معاون اجرایی رئیس جمهوریادآورشد:گاهی نتیجه برجام از سوی برخی مخالفان سیاسی نادیده گرفته می شود اما باید گفت امروز پس از برجام سرمایه های خوبی وارد کشور شده است و با ایجاد اطمینان در سرمایه گذاری ها شاهد دستاوردهای مثبت آن هستیم.

    وی بیان کرد: بسیاری از کشورها که در جو و هیاهوی ایجاد شده از رابطه با ایران ترس داشتند با این مذاکرات قانع شدند که ایران اهل منطق و گفتگوست و تابو شکسته شد و جامعه بین المللی متوجه شد که ایران قابل اعتماد و ترس از آن بی مورد است.

    شریعتمداری اظهارداشت: در انتخابات سال 92 احساس خوبی در مردم ایجاد شد و همه عقلای کشور تحت رهبری ولی فقیه به صحنه آمدند و ایشان فرمودند «رای مردم حق الناس است» و دولتی سرکار آمد که موجب ایجاد آرامش در کشور شد.

    وی تصریح کرد: نگاه دولت به داخل و خارج موجب کسب افتخار و جایگاهی بین المللی شد و یک فضای روانی مثبت توام با امید و اعتماد توسط دولت شکل گرفت و در سایه امید به دولت بخشی از مشکلات اقتصادی کاهش یافت.

    شریعتمداری افزود:تورم 46 درصدی بشدت کاهش یافت وبا ایجاد ثبات در بازار امیدواری مردم به بهبود شرایط تقویت شد و با کنترل تورم و نرخ ارز شاهد ثبات در بازار بودیم و ارزش پول ملی هم تقویت شد.

    معاون اجرایی ریاست جمهور اظهارداشت: در شرایطی که قیمت نفت از 120 دلار به 27 دلار رسید با مدیریت منطقی و سیاست گذاری اصولی دولت اجازه داده نشد این نوسانات بر روی دلار تاثیر بگذارد و ارزش پول ملی حفظ شد.

    وی اضافه کرد: هرچند اتکا به درآمدهای مالیاتی در شرایط کاهش منابع اعتباری دولت بیشتر شد ولی مجبور شدیم در کنار همه این مسائل شناسایی مودیان جدید را در اولویت قرار دادیم اما امروز دیگر باید به تدریج به سمت واقعی کردن مالیاتها پیش برویم.

    شریعتمداری گفت: در حوزه تامین اجتماعی دغدغه ها منطقی است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

    وی اظهارداشت: تامین اجتماعی با پرداخت 72 هزار میلیارد تومان که معادل یک سوم بودجه کشور است از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است و اگر پس از 7 سال حسابرسی در آن انجام می شود باید آماده باشیم با برخی پرونده ها مواجه شویم که سهم کارگر و کارفرما پرداخت نشده است.

    کارنامه دولت نمره 20 نمی گیرد/ اما نقاط امیدبخش زیادی دارد

    شریعتمداری با تحلیل منطقی از وضعیت موجود اظهارداشت: ادعا نمی کنیم که نمره دولت 20 است اما نقطه امیدبخش زیادی دارد که می تواند چشم انداز روشنی برای آینده کشور ایجاد کند.

    وی گفت: در شش ماهه امسال بیش از یک میلیارد و 600 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور محقق شده که از نتایج برجام و برطرف شدن تردیدهای کشورها برای حضور در ایران است.

    معاون اجرایی رئیس جمهور اضافه کرد: ایرانیان خارج از کشور ظرفیت بسیار ارزشمندی هستند که با اتکا به آنها می توان به اشتغال و تولید و شکوفایی کشور کمک کرد.

    در این نشست سید جواد قوام شهیدی دبیرکل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، فریدون همتی استاندار، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار، مسعود نصرتی شهردار قزوین نیز حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو