عصر بازار

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی

قراردادهای تمدید اعتبار کارت خرید کالا به بانک‌ها ابلاغ شد

عصر اعتبار- مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: قراردادهای تمدید اعتبار کارت خرید کالای ایرانی از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شد و ۴ گروه جدید مشمول این طرح شدند.

قراردادهای تمدید اعتبار کارت خرید کالا به بانک‌ها ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، سیدعلی‌اصغر میرمحمد صادقی با بیان اینکه قراردادهای تمدید اعتبار کارت خرید کالای ایرانی از سوی بانک‌ مرکزی به بانک‌های عامل ارسال شده است، گفت: در ضمن در دوره جدید 4 گروه دیگر مشمول دریافت این کارت‌های خرید کالا شده‌اند.

    وی افزود: قرارداد تمدید اعتبار کارت خرید از سوی بانک‌ مرکزی در تاریخ 31 شهریور 95 به بانک ملی و در تاریخ 3 مهر 95 به بانک‌های صادرات و رفاه کارگران ابلاغ شده است.

    وی ادامه داد: تاکنون این متمم‌های قرارداد از سوی بانک‌های عامل امضا نشده، اما به هر صورت بانک مرکزی در مورد ابلاغ متمم اعتبار کارت‌های خرید کالای ایرانی به بانک‌ها اقدام کرده است.

    مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی ادامه داد: بانک مرکزی حدود 8 ماه تلاش کرده و اعتباری به اندازه 4 هزار و 200 میلیارد تومان در اختیار بانک‌ها قرار داده است تا کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در اختیار مشمولان قرار دهد و متمم قرارداد جدید نیز برای تمدید به بانکها ابلاغ شده و باید از سوی بانک‌ها امضا شود.

    میرمحمدصادقی افزود: بانک‌ها و مراجع ذی‌ربط توجه داشته باشند که سقف خرید کارت اعتباری کالای ایرانی از میانگین 6 میلیون تومان گذشته به 10 میلیون تومان افزایش یافته است و قبلاً 3 گروه مشمول بودند که اکنون 4 گروه دیگر نیز مشمول این طرح شده‌اند.

    وی افزود: قبلاً آموزش و پرورش مستمری‌بگیران صندوق بازنشستگی کل کشوری و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی مشمول بودند که الان 4 گروه جدید شامل سازمان ثبت‌ و احوال، مشمولان کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد شهید انقلاب اسلامی و کارکنان دستگاه‌های قوه قضاییه به جز قضات، مشمول دریافت کارت‌های اعتباری خرید کالای ایرانی می‌شوند.

    مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی افزود:‌ با تصمیمات اتخاذ شده صدور کارت خرید کالای ایرانی تا پایان آذر ماه سال 95 تمدید شده است و مهلت استفاده دارندگان از کارت تا پایان اسفند 95 تعیین شده است.

    وی گفت: پرونده خرید کالای ایرانی از طریق کارت اعتباری در پایان سال جاری مختومه می‌شود.

    میرمحمد صادقی نرخ اعتبار کارت‌های خرید کالای ایرانی را 12 درصد با زمان بازپرداخت 2 ساله عنوان کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو