عصر بازار

بهترین مقصدهای پول و مهمان در صنعت گردشگری کجا هستند؟

عصر اعتبار- می‌گویند بین‌النحرین گهواره تمدن بشری است،‌ اولین امپراتوری جهان در ایران بنا شده،‌ چین سرزمین عجایب است و بناهای باستانی مصر آن‌قدر فوق‌العاده هستند که خیلی‌ها نمی‌توانند باور کنند که انسان‌ها به تنهایی آن‌ها را ساخته باشند.

بهترین مقصدهای پول و مهمان در صنعت گردشگری کجا هستند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اما وقتی حرف از گردشگری و گردشگرپذیری می‌شود،‌ داشتن تاریخی به قدمت آدم ابوالبشر و احساس مالکیت بر تمام دستاوردهای تمدنی دنیا نیست که به کمک اقتصاد کشورها می‌آید؛ آن چیزی که توریست‌ها را به خود جلب می‌کند تا در کشور دوم، پول خرج کنند و رونق اقتصادی بیاورند، شاخص‌های توسعه‌ای است که بیشتر کشورها با ادعای تمدن باستانی، از آن بی‌بهره هستند.

    در گزارش دو ساله مجمع جهانی اقتصاد از کشورهایی که بیشترین امکانات را برای جذب توریست دارند،‌ یک سری از این ملاک‌های اقتصادی در نظر گرفته شده است. این گزارش که بر اساس مقایسه شاخص‌هایی مثل امنیت،‌ خدمات حوزه سلامت، ‌منابع انسانی، ‌امکانات تکنولوژیک، اولویت‌داشتن توریسم و سفر در اقتصاد، باز بودن نسبت به بازار جهانی، ‌قیمت‌های رقابتی، ‌پایداری محیط زیست،‌ صنعت حمل و نقل هوایی،‌ زیربنای ارائه خدمات به توریست‌ها، ‌زیربنای حمل و نقل،‌ منابع طبیعی و فضای فرهنگی و سفرهای تجاری نوشته شده است،‌ می‌گوید خلاف انتظار بیشتر مردم،‌ قدمت تاریخی و ادعای مالکیت بر عناصر تمدن، کمکی به جذب گردشگر بیشتر و ثروتمندترشدن کشورها نمی‌کند.

    اسپانیا آماده‌ترین اقتصاد دنیا برای پذیرش گردشگر را دارد

    بر اساس این معیارها 10 کشور اول جهان که بیشترین آمادگی را برای جذب توریست دارند،‌ اسپانیا، ‌فرانسه، ‌آلمان، ‌ایالات متحده امریکا، بریتانیا، سوییس، ‌استرالیا، ایتالیا، ‌‍ژاپن و کانادا هستند.

    بر اساس تقسیمات منطقه‌ای اما در هر قاره 10 کشور در فهرست بهترین اقتصادها برای گردشگرپذیری قرار دارند. در اروپا،‌ اسپانیا، ‌فرانسه، آلمان، ‌بریتانیا، ‌سوییس، ‌ایتالیا،‌ اتریش، هلند، ‌پرتقال و ایسلند در بالاترین رتبه‌ها قرار دارند.

    در آسیا و اقیانویسه،‌ استرالیا، در جایگاه اول است، ‍ژاپن،‌ سنگاپور،‌ هنگ‌کنگ، نیوزلند، ‌چین، مالزی،‌ جمهوری کره، تایوان و تایلند رتبه‌های 2 تا 9 را به خود اختصاص داده‌اند.

    در آمریکای مرکزی و جنوبی،‌ برزیل،‌ مکزیکو، ‌پاناما،‌ کاستاریکا، ‌باربادوس، ‌شیلی، ‌پورتوریکو، ‌آرژانیتن، پرو، و کلمبیا بهترین زمینه‌ها برای گردشگری را در اختیار دارند.

    در میان کشورهای جنوب صحرای آفریقا، ‌آفریقای جنوبی، سیشل،‌ موریتانی، ‌نامیبیا، ‌کنیا، ‌جزیره کیپ ورد در ساحل غربی آفریقا در اقیانوس اطلس شمالی، بوتسوانا، ‌رواندا، ‌و زامیبا آینده روشنی در توسعه گردشگری دارند.

    در خاورمیانه و شمال آفریقا،‌ امارات متحده عربی، قطر،‌ بحرین،‌ موراکو، عربستان سعودی،‌ عمان، ‌اسرائیل، ‌اردن، ‌تونس، و مصر که هنوز تبعات انقلاب در آن تمام نشده است، مقاصدی هستند که زمینه برای توسعه گردشگری را نسبت به دیگران بهتر فراهم کرده‌اند.

    وقتی صحبت از گردشگری پیش می‌آید،‌ محافظه‌کاران و فعالان محیط زیست بیشتر از همه نگران این هستند که با هجوم خارجی‌ها به کشورشان، محیط زیست آسیب ببنید و هزینه‌های جبران‌ناپذیر به طبیعت کشور وارد شود، در میان 141 کشوری که از نظر حفاظت محیط زیست در برابر آسیب‌های گردشگری طبقه‌بندی شده‌اند، 10 کشور اول، ‌آلمان، ‌ایرلند، ‌فنلاند،‌ لوکزامبورگ، ‌نروژ،‌ جمهوری سیشل، جزیره‌ای در شمال ماداگاسکار در اقیانوس هند،‌ مجارستان،‌ آرژانتین، ‌سوئد و نیوزلند هستند.

    سیشل مجموعه جزایری در شمال ماداگاسکار در اقیانوس هند،‌ در شرق آفریقاست

    این چشم‌انداز کشورهایی است که بهترین امکانات برای سرمایه‌گذاری در زمینه صنعت گردشگری را فراهم کرده‌اند و آینده روشنی در زمینه کسب درآمد از این راه دارند.

    اما اگر می‌خواهید بدانید با وجود تمام این رتبه‌بندی‌ها، کدام کشور ها بیشتر از همه توریست واقعی جذب می‌کنند،‌ این‌ها آمار  10 کشور با بیشترین توریست‌های خارجی در دنیاست:

    در سال میلادی گذشته،‌ در مجموع یک میلیارد و 184 میلیون توریست در جهان مسافرت کرده‌اند که نسبت به سال میلادی قبل از آن، رشد 4.4 درصدی داشته است،‌ از این میان،  سهم فرانسه، اولین مقصد گردشگران خارجی در جهان، جذب 86.3 میلیون نفر گردشگر بوده است که نسبت به سال قبل از آن 3 درصد رشد داشته است.

    77.9 میلیون نفر به ایالات متحده سفر کرده‌اند که نسبت به سال قبل3.9 درصد رشد داشته است.

    اسپانیا با مناسب‌ترین فضا و زیربنای اقتصادی برای جذب گردشگر،‌ بیش از 68.1 میلیون نفر مسافر خارجی را در سال گذشته پذیرفته که نسبت به سال قبل از آن 4.8 درصد رشد داشته است.

    چین،‌ با جذب 56.9 میلیون نفر گردشگر خارجی در سال گذشته میلادی اولین کشور جذاب برای توریست‌ها در آسیا بوده که نسبت به سال قبل 4.6 درصد بیشتر توریست جذب کرده.

    ایتالیا،‌ با 50.8 میلیون نفر توریست رتبه پنجم در میان 10 کشور جذاب برای توریست‌های خارجی را داشته، ‌که 4.6 درصد بیش از سال قبل است.

    ترکیه، همسایه شمال غربی ما که هنوز عضو اتحادیه اروپا هم نشده،‌ با 39.3 میلیون نفر گردشگر خارجی در سال 2015 جذاب‌ترین کشور خاورمیانه برای گذراندن تعطیلات بوده که جمعیت گردشگرانش نسبت به سال 2014 میلادی کاهشی 0.9 درصدی داشته است.

    آلمان در سال 2015،‌ حدود 35 میلیون نفر گردشگر جذب کرده که نسبت به سال قبل از آن رشد بیش از 6 درصدی داشته است.

    بریتانیا توانسته به 33.9 میلیون نفر مهمان از کشورهای خارجی خوشامد بگوید که نسبت به سال قبل از آن 4 درصد بیشتر بوده است.

    لندن پایتخت انگلستان

    در میان تمام کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی، ‌تنها مکزیک با جذب 32.1 میلیون نفر گردشگر در فهرست 10 کشور جذاب جهان برای مسافران خارجی قرار دارد که نسبت به سال قبل از آن 9.6 درصد رشد داشته است.

    مکزیکو سیتی،‌ پایتخت مکزیک

    آخرین کشور در فهرست 10 کشور دوست‌داشتی توریست‌های جهان،‌ روسیه است که در سال 2015، 31.6 میلیون نفر گردشگر داشته است؛ آماری که نسبت به سال گذشته میلادی 6.2 درصد بیشتر شده است.

    میدان سرخ مسکو،‌ پایتخت روسیه

    ایران در فهرست رتبه‌بندی کشورها بر اساس فضای مناسب کسب و کار برای سرمایه‌گذاری در زمینه توریسم،‌ در جایگاه نود و هفتم از میان 141 کشور بررسی‌شده قرار دارد و سهمش از بازار بیش از یک میلیارد توریست در جهان‌،‌ در آخرین آمار ارائه‌شده تنها 4.9 میلیون نفر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو