عصر بازار

جزئیات بسته رونق اصناف

افزایش سقف تسهیلات بنگاه‌های زودبازده

عصر اعتبار- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر تولید با اشاره به افزایش سقف تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده، گفت: در بسته رونق اصناف به موضوع بازاریابی و تحریک تقاضای داخلی و خارجی توجه شده است.

افزایش سقف تسهیلات بنگاه‌های زودبازده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، رضا رحمانی در خصوص احتمال افزایش سقف تسهیلات بانک‌ها برای بنگاه‌های کوچک و زودبازده، گفت: این تسهیلات برای 7500 واحد پیش بینی شده بود که البته تسهیلات برای 5400 واحد ایجادی هم در نظرگرفته شد و پس از آن واحدهای کشاورزی هم به این اضافه شدند.

    وی با بیان اینکه واحدهای کشاورزی خردتر از دیگر صنایع هستند و میانگین تسهیلات دریافتی آنها کمتر است، افزود: تاکنون بیش از 10 هزار واحد برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند و پیش بینی می‌کنیم که این رقم به 15 هزار واحد هم برسد.

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر تولید با اعلام اینکه جلساتی را با بانک مرکزی داشتیم تا سقف وام بنگاه‌های زودبازده افزایش پیدا کند، اظهار داشت: سقف اعتبار در نظرگرفته شده برای این بنگاه‌ها 16 هزار میلیارد تومان تعیین شده بود اما در جلساتی که با بانک مرکزی داشتیم قرار شد برای واحدهایی که بیش از ظرفیت ثبت نام می‌کنند و واجد شرایط هستند، سقف تسهیلات را افزایش دهیم.

    رحمانی با بیان اینکه پیش بینی ما این است که سقف این رقم به 25 هزار میلیارد تومان افزایش یابد، گفت: خوشبختانه بانک‌ها در این طرح با صنایع همراه شدند و مشکلی در اجرا نداریم. بنابراین تمامی واحدهای واجد شرایط می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

    وی در خصوص بسته جدیدی که برای اصناف طراحی شده است، اظهار داشت: قصد داریم یک دستورالعمل و بسته جدیدی را برای اصناف ابلاغ کنیم که در این بسته به موضوعاتی مانند بازاریابی و مسائل مالی پرداخته می‌شود و طرح‌های جدیدی در این خصوص داریم.

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید با اعلام اینکه در بسته اصناف به موضوع تحریک طرف تقاضای خارجی و داخلی می‌پردازیم، گفت: برنامه دولت افزایش صادرات به 10 میلیارد دلار است، بنابراین برای این موضوع نیاز به تحریک تقاضای خارجی داریم.

    رحمانی با تاکید بر اینکه این بسته منجر به رونق در بخش اصناف می‌شود، افزود: البته نمی‌توان با این تسهیلات همه مشکلات بخش تولید و اصناف را حل کرد اما جهشی برای خروج از رکود است.

    وی در پاسخ به این پرسش که برخی از فعالان صنایع معتقدند که در طرح بنگاه‌های زودبازده نباید صنایع کشاورزی هم وارد می‌شدند، اظهار داشت: ما بخش کشاورزی را هم تولید می‌دانیم و تفاوتی میان صنایع تبدیلی کشاورزی و دیگر صنایع نیست. بنابراین آنها هم جزو صنایع تولیدی محسوب می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی