عصر بازار

معاون اول رئیس جمهوری:

استفاده از سرمایه خارجی برای توسعه ایران ضروری است

عصر اعتبار- به گفته معاون اول رئیس جمهوری، توسعه کشور با استفاده از بودجه دولتی امکانپذیر نیست، بنابراین باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی برای پیشرفت استفاده کنیم.

استفاده از سرمایه خارجی برای توسعه ایران ضروری است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از شانا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در دیدار با جمعی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه با وجود مشکلات و محدودیت‌ها، دستاوردهای قابل توجهی در تمامی حوزه ها بویژه در بخش امنیت وجود دارد و به لطف خدا و تلاش نیروهای مسلح کشور، جمهوری اسلامی ایران از امنیت بسیار خوبی در مقایسه با کشورهای منطقه برخوردار است.

    وی با اشاره به محدودیت‌هایی که دولت در بخش بودجه با آن مواجه است، افزود: آنچه در مجلس شورای اسلامی به عنوان بودجه سال 95 کل کشور به تصویب رسیده 295 هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که پیش بینی می‌کنیم که حداکثر 244 هزار میلیارد تومان از این بودجه تحقق خواهد یافت، زیرا بخش زیادی از بودجه دولت صرف پرداخت حقوق کارکنان و سایر هزینه های جاری خواهد شد.

    جهانگیری تصریح کرد: این یعنی با استفاده از بودجه دولتی، توسعه کشور امکانپذیر نیست، بنابراین باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی برای توسعه کشور استفاده کنیم.

    معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اهمیت و نقش تاثیرگذار کمیسیون اجتماعی دولت در پیشبرد برنامه ها، عنوان کرد: کمیسیون اجتماعی دولت نقش پراهمیتی در تحقق برنامه های توسعه کشور دارد و می‌تواند کمک بزرگی برای اصلاح نظام اداری کشور باشد.

    وی گفت: نظام اداری فعلی کشور با مشکلات متعددی روبرو است و با وجود ابلاغ سیاست‌های کلی نظام اداری از سوی رهبر معظم انقلاب،‌ متاسفانه هنوز اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

    جهانگیری افزود: نظام اداری فعلی نه تنها پیش برنده توسعه کشور نیست، بلکه ترمز و مانعی پیش روی توسعه کشور است که باید اصلاح شود، تحقق این امر بدون همراهی و مشارکت دولت و مجلس امکانپذیر نیست، زیرا متاسفانه مقاومت‌هایی در برابر اصلاح نظام اداری وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو