عصر بازار

مدیرعامل بانک شهر:

اگر بانک مرکزی تایید کند شهروند را می گیریم

عصر اعتبار- ما دنبال شهر آفتاب نبودیم بلکه هدف ما وصول مطالبات است. فعلا هنوز هم اتفاقی نیفتاده است و اگر بنا باشد این کار انجام شود به مجوز شورای شهر و سپس بانک مرکزی نیاز دارد.

اگر بانک مرکزی تایید کند شهروند را می گیریم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از قانون، مدیرعامل بانک شهرگفت: ما دنبال شهر آفتاب نبودیم بلکه هدف ما وصول مطالبات است. اگر بانک مرکزی تایید کند شهروند را می گیریم.

    حسین محمد پورزرندی در باره واگذاری مجموعه شهروند و شهر آفتاب به بانک شهر گفت: مطالبات معوق بانک ها افزایش یافته و وصول وام هایی که به برخی صنایع  داده شده در برخی مواقع  با مشکل روبه رو بوده است و باید توجه کنیم که نمی توانیم همه مطالباتمان را ملک بگیریم. امروز دنبال بنگاه داری نیستیم بلکه به دنبال وصول مطالباتمان هستیم که بنا به اعلام بانک مرکزی نباید به بیش از ٤ درصد برسد. امروز عمده شهرداری در مورد بدهکاری هایشان اعلام می کنند که به جای بدهی شان ملک می توانند بدهند.

    وی ادامه داد: به شهرداری ها اعلام کردیم که خریدار برای ملک ها پیدا کنند و ما به صورت ٧ ساله با پرداخت تسهیلات روی ملک طلبمان را دریافت کنیم که با توجه به اینکه ملک هایشان بزرگ است به سادگی این کار ممکن نیست. راهکار دیگر این است که ما از طریق سهام بتوانیم طلبمان را دریافت کنیم که بسیار بهتر از ملک است زیرا سهام دارای نقدشوندگی بیشتری است و امکان فروش آن در بورس وجود دارد.شهرداری ها باید برای این اقدام مجوز شورا را بگیرند.

    پورزرندی با بیان این که در این راستا شورا چهارماه است که موضوع را بررسی می کند، تصریح کرد: ما دنبال شهر آفتاب نبودیم بلکه هدف ما وصول مطالبات است. فعلا هنوز هم اتفاقی نیفتاده است و اگر بنا باشد این کار انجام شود به مجوز شورای شهر و سپس بانک مرکزی نیاز دارد.در چارچوب قوانین نظام بانکی حرکت می کنیم .  اگر بنا شد که شهروند را بگیریم مدل داریم و اگر بانک مرکزی تایید کرد این کار را انجام می دهیم .

    مدیرعامل بانک شهر در پایان افزود: فرایند قطعی شدن این امر به دو الی سه ماه زمان نیاز دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی