عصر بازار

ادامه روزهای پرنوسان تالار شیشه‌ای در آخرین روز معاملاتی هفته

عصر اعتبار- معاملات امروز بازر سهام در شرایطی آغاز می‌شود که طی روزهای اخیر نماگر بازار عملکرد پر نوسانی داشته و به مدد حمایت سهامداران حقوقی در محدوده ۷۷ هزار واحد باقی مانده است.

ادامه روزهای پرنوسان تالار شیشه‌ای در آخرین روز معاملاتی هفته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، زنگ آغاز به کار بورس در آخرین روز معاملاتی هفته در شرایطی به صدا در می‌آید که این روزها بازار عملکرد پر‌نوسانی داشته و دامنه روزهای کم‌رمق بورس در تابستان به مهرماه نیز کشیده شده است.

    از سویی دیگر اندک نقدینگی بازار به سمت صنایع و نمادهای کوچک بازار کوچ کرده و حجم داد و ستد اوراق مشارکت با درآمد ثابت نیز با رشد قابل توجهی مواجه شده که نشان دهنده ریسک گریزی سهامداران است.

    در این میان نقش سهامداران حقوقی در حفظ تعادل در بازار بیشتر شده به طوری که با معاملات بلوکی مانع از ریزش شاخص و سقوط این متغیر کلیدی به کانال 76 هزار واحد شده‌اند.

    از مهم ترین رویدادهای پیش روی بازار سهام در جریان معاملات امروز می‌توان به عرضه اولیه 10 درصد سهام شرکت پگاه گلستان در بازار معاملاتی فرابورس اشاره کرد که نهمین عرضه اولیه این بازار معاملاتی از ابتدای سال به حساب می‌آید.

    به این ترتیب انتظار می‌رود روند معاملات بازار سهام نسبت به روزهای گذشته رونق بیشتری داشته و شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات باشیم. در این میان عرضه اولیه امروز می‌تواند تا حدودی بر روند معاملات تاثیر‌گذار باشد.

    اما در بازارهای جهانی شاهد افت قیمت طلا و نفت و نوسان در بازار فلزات اساسی هستیم.

    به این ترتیب در بازارهای جهانی هر انس طلا با افت 2 دلاری به 1325 دلار رسید و هر بشکه نفت برنت نیز با افت 10 سنتی در قیمت 46 دلار و 22 سنت معامله شد.

    در بازار فلزات اساسی از میان پنج فلز کلیدی تنها آلومینیوم و سرب با رشد قیمت مواجه شدند و سه فلز مس، روی و نیکل افت قیمت را تجربه کردند.

    همچنین در میان صنایع بازار انتظار می‌رود گروه خودرو با توجه به نزدیک شدن به محدوده حمایتی با افزایش تقاضا مواجه شده و شاهد رونق نسبی در روند معاملات نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم. در این گروه شنیده می‌‌شود در قرارداد سیتروئن با سایپا مقرر شده 30 درصد از تولیدات سایپا کاشان به صادرات اختصاص یابد. موضوعى که می‌تواند موجب دگرگونى فرآیند تولید خودرو در این خودروساز شود.

    در گروه پالایشی که روز گذشته بیشترین تاثیر منفی را بازار داشت پیش‌بینی می‌شود در ساعات ابتدایی دچار افت شده اما در ادامه شاهد بهبود نسبی روند داد و ستدها در میان نمادهای این گروه باشیم.

    در گروه حمل و نقل انتظار می‌رود تحت تاثیر صحبت‌های مدیرعامل کشتیرانی مبنی بر اخذ پوشش بیمه 580 میلیون دلاری و حل 95 درصد مشکلات این شرکت شاهد بهبود روند داد و ستدها در میان نمادهای دریایی این گروه باشیم.

    در گروه پتروشیمی اگر چه به نظر می‌رسد روند داد و ستدها پر نوسان و کم‌رمق باشد اما پیش‌بینی می‌شود انتشار خبر اولین تامین مالی ایران از بازارهای بین‌المللی توسط هلدینگ پتروشیمی خیلج فارس و شرکت ژاپنی به ارزش 320 میلیون یورو باعث تغییر نگرش سهامداران به نمادهای زیر مجموعه این گروه شود.

    در گروه فلزات اساسی به نظر می‌رسد متاثر از افت قیمت‌ها در بازارهای جهانی شاهد روزی پر نوسان در میان نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم.

    در گروه قندی روز گذشته شاهد تشکیل صف خرید در تمام نمادهای زیر مجموعه این گروه بودیم و انتظار می‌رود امروز نیز این روند ادامه داشته باشد.

    به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود روند معاملات امروز بازار سهام تا حدودی پر‌نوسان بوده و به رغم شروع متعادل در دقایق ابتدایی در میانه‌های بازار شاهد افت نسبی در روند معاملات باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو