عصر بازار

نماینده ولی فقیه در استان قم :

پرداخت تسهیلات توسط پست بانک ایران در روستاها بسیار ارزشمند است

عصر اعتبار: آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دیدار مدیرعامل پست بانک ایران و جمعی از مدیران این بانک گفت: ترویج فرهنگ پس انداز و پرداخت تسهیلات توسط این بانک در روستاها و مناطق محروم بسیار ارزشمند است.

پرداخت تسهیلات توسط پست بانک ایران در روستاها بسیار ارزشمند است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰
  • پرداخت تسهیلات توسط پست بانک ایران در روستاها بسیار ارزشمند است
  • پرداخت تسهیلات توسط پست بانک ایران در روستاها بسیار ارزشمند است
  • پرداخت تسهیلات توسط پست بانک ایران در روستاها بسیار ارزشمند است

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، وی تأکید کرد: خدمات این بانک در افزایش انگیزه روستائیان و کاهش مهاجرت آنان به شهرها بسیار مؤثر می باشد.
آیت الله سعیدی تشکیل دفاتر و باجه های پست بانک ایران در دورافتاده ترین مناطق و روستاها را از جمله اقدامات مهم انقلاب عنوان کرد و اظهارداشت: زمانی که روستائیان نسبت به توزیع امکانات و تکنولوژی بی بهره شوند، رغبت بیشتری برای شهرنشینی و مهاجرت دارند، درحالی که وجود این امکانات در روستاها، موجب جلوگیری از رشد شهرنشینی و آسیب های آن می شود.
نماینده ولی فقیه در استان قم تصریح کرد: آسیب های مردم در مناطق روستائی و کم برخوردار بسیار زیاد است و فناوری نوین به ویژه در حوزه بانکی می تواند کمک شایانی برای کاهش این آسیب ها داشته باشد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به نقش آفرینی گسترده روستائیان در صحنه های مختلف انقلاب گفت: نظام ما همواره خود را مدیون این قشر تأثیرگذار می داند و از این روست که بعد از انقلاب برای برطرف کردن تبعیض ها در توزیع امکانات و تکنولوژی، تلاش های زیادی صورت پذیرفت و خدمات پست بانک ایران مصداق بارز آن است.
وی با اشاره به تمرکز امکانات و تکنولوژی ها در شهرها بیان داشت: در کشورهائی که چنین تفاوت هایی وجود داشته باشد، در میان شهرنشین ها حالت غرور و در میان مردم روستائی، ناعدالتی وجود می آید. این درحالی است که روستاییان همواره نقش پشتیبانی و تأمین نیازهای اساسی جوامع را بردوش دارند و انسان هایی بسیار تأثیر گذارند.
آیت الله سعیدی با بیان اینکه رویکرد نظام اسلامی، توزیع عادلانه امکانات در میان مردم است افزود: اسلام حکومت با استبداد و تحقیر انسان ها را نمی پذیرد، از اینرو در دعوت مردم به کارها، کرامت و شأن آنها را حفظ می کند.
وی با اشاره به نقش آفرینی گسترده روستاییان در صحنه های مختلف انقلاب گفت: نظام ما همواره خود را مدیون این قشر تأثیر گذار می داند و از این روست که بعد از انقلاب تلاش هایی برای برطرف کردن این تبعیض ها نمود.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) درپایان افزود: مدیریت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و خون شهیدان، مسیر را برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم آماده کردند؛ باید این فرصت را غنیمت شمرده و با تلاش مضاعف، بالاترین و بهترین خدمت را ارائه داد.
همچنین خسرو فرحی مدیر عامل پست بانک ایران در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این بانک گفت: پست بانک ایران به عنوان بانک توسعه ای و تخصی حوزه ICT کشور، در سال 1374 کار خود را آغاز کرد و امروز علاوه بر دارا بودن 406 شعبه، در بیش از 10هزار روستا و 4 هزار نقطه شهری نیز دارای باجه نمایندگی بانکی است و خدمات متنوع بانکی را به صورت لحظه ای به مردم ارائه می کند.
وی تصریح کرد: این بانک به واسطه ایجاد باجه های بانکی توانسته است بیش از 20 هزار شغل در روستاها ایجاد کند و خدمات آن در راستای رسالت انقلاب است.
فرحی گفت: درحال حاضر بیش از 1100 دستگاه خودپرداز پست بانک ایران در روستاها خدمات بانکی ارائه می کند. درحالی که حضور سایر بانک ها در این مناطق برای آنان مقرون به صرفه نمی باشد.
مدیرعامل پست بانک ایران عنوان کرد: تسهیلات این بانک عمدتاً خرد بوده و در راستای ایجاد مشاغل خرد و متوسط و اشتغال زائی درسطح کشور است.
وی با بیان اینکه درحال حاضر بیش از یک میلیون و 600 هزار خانوار روستائی یارانه خود را از طریق پست بانک ایران دریافت می کنند خاطرنشان ساخت: در سال گذشته بیش از 85 هزار فقره تسهیلات اشتغال زائی به روستائیان برای توسعه و گسترش کسب و کارهای خرد و متوسط پرداخت گردید و این روند در سال جاری نیز ادامه دارد.
فرحی درپایان ابراز داشت: قطعاً رهنمودهای شما و دیگر علمای عظام، راه‌گشای مدیران در ارائه خدمات بهینه به هموطنان خواهد بود.
گفتنی است: دکتر فرحی پیش از این دیدار، آستان مقدس حضرت معصومه(س) را زیارت کرد و در ادامه از باجه بانکی شهری میدان امام خمینی(ره) قم و پست بانک استان قم و واحدهای ستادی و شعب آن بازدید و سپس در جلسه شورای اداری مدیریت شعب استان شرکت نمود.

برچسب ها
پورسعید خلیلی