عصر بازار

واریز ۸۴۲میلیارد تومان حقوق دولتی بابت انتقال خودرو به خزانه دولت

عصر اعتبار- رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: دفاتر اسناد رسمی پارسال ۸۴۲ میلیارد تومان بابت مالیات برای فروش انواع خودرو و وسایل نقلیه موتوری وصول و به حساب خزانه واریز کرده‌اند.

واریز ۸۴۲میلیارد تومان حقوق دولتی بابت انتقال خودرو به خزانه دولت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، محمدرضا دشتی اردکانی با بیان اینکه از این مبلغ‌ 280 میلیارد تومان آن بابت حق‌الثبت و 561 میلیارد تومان بابت مالیات نقل و انتقال بوده است، گفت: به موجب ماده 42 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387 و ماده 10 قانون تنظیم برخی از مقررات مالی دولت مصوب 1384، وصول مالیات و حقوق دولتی مذکور هنگام تنظیم اسناد قطعی و وکالت بابت فروش خودرو برعهده دفاتر اسنادرسمی محول شده است.

    به گفته وی از 280 میلیارد تومان حق‌الثبت مذکور، 117 میلیارد و 600 میلیون تومان به حساب جمعیت هلال احمر و 22 میلیارد و 400 میلیون تومان به حساب شهرداری واریز می‌شود.

    دشتی اردکانی ادامه داد: این مبلغ واریز شده، بابت 2 میلیون و 585 هزار فقره سند قطعی خودرو و یک میلیون و 46 هزار فقره وکالت برای فروش خودرو و وسایل نقلیه موتوری توسط 7098 دفتر اسنادرسمی در سراسر کشور وصول شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی