عصر بازار

رئیس بانک جهانی در سمتش ابقا شد

عصر اعتبار- هیات مدیره بانک جهانی به اتفاق آرا موافقت کرد جیم یونگ کیم به مدت پنج سال دیگر این وام دهنده جهانی را هدایت کند.

رئیس بانک جهانی در سمتش ابقا شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، کیم تنها نامزد برای دور بعدی ریاست بانک جهانی بود و انتخابش به دلیل عدم شفافیت و اعمال نفوذ آمریکا، مورد انتقاد کارکنان و مخالفان ریاست وی قرار داشت.

    هیات مدیره بانک جهانی اعلام کرد تلاشهایی که تحت ریاست کیم انجام گرفته است، هزینه‌های اداری در این نهاد را به میزان 400 میلیون دلار کاهش داده و پول صرفه جویی شده برای حمایت از اهداف بانک جهانی سرمایه گذاری شده است.

    تحت یک مقررات نانوشته، آمریکا که بزرگترین سهامدار بانک جهانی است، از زمان تاسیس این نهاد پس از جنگ جهانی دوم، همه روسای آن را انتخاب کرده است و تنها در سال 2012 بود که کیم به عنوان نامزد منتخب آمریکا برای نخستین بار با رقابت یک نامزد دیگر از نیجریه روبرو شد.

    بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، کیم بلافاصله پس از آغاز پروسه انتخاب رییس آینده بانک جهانی در ماه ژوییه، از حمایت آمریکا برخوردار شد تا از چالشهای احتمالی اجتناب شود و از تکرار رقابت سال 2012 جلوگیری شود.

    با این همه انجمن کارکنان بانک جهانی ماه گذشته از عدم علاقه 15 هزار کارمند این نهاد خبر داده و اعلام کرده بود بانک جهانی با بحران مدیریت روبروست.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی