عصر بازار

بانک ملی ۱۰.۲ میلیارد ریال برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص داد

عصر اعتبار- بانک ملی ایران به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد که از پرداخت دیه ناتوانند، ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار تعیین کرد.

بانک ملی ۱۰.۲ میلیارد ریال برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: 10 میلیارد ریال در اختیار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند و 200 میلیون ریال نیز برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد ناتوان در پرداخت دیه استان گلستان تخصیص یافت.

    محمدرضا حسین زاده افزود: این مشارکت از محل سهم پنج درصد از 2 درصد بودجه قرعه کشی سی و پنجمین مرحله حساب های قرض الحسنه پس انداز این بانک صورت گرفته است.

    به گفته حسین زاده، این بانک در چند سال گذشته با تخصیص و پرداخت 211 میلیارد و 300 میلیون ریال در این طرح ها همکاری کرده است.

    به گزارش ایلنا؛ رییس سازمان زندان ها تیرماه امسال اعلام کرد: زندانیان جرایم غیرعمد به 2 دسته تقسیم می شوند؛ یکی جرایمی است که مشمول دیه می شوند و دسته دیگر شامل بدهکاران مهریه، نفقه و چک های بلامحل است.

    «اصغر جهانگیر» افزود: تاکنون 2 هزار و 302 زندانی به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه و 562 نفر نیز به علت ترک نفقه، راهی زندان شده اند و یک نفر در خراسان رضوی به دلیل ناتوانی در پرداخت یک سکه و فردی دیگری نیز به دلیل ناتوانی در پرداخت یک هزار و 514 سکه مهریه، در زندان تحمل کیفر می کنند.

    وی اعلام کرد از 213 هزار زندانی در کل کشور 12 هزار و 276 نفر به دلیل جرایم غیرعمد تحمل کیفر می کنند، این تعداد 6 درصد آمار کل زندانیان است که 12 هزار و 703 زندانی جزو مشمولان دیه می شوند.

    بیشتر زندانیان با 974 مورد مربوط به تصادف های منجر به جرح است که از این شمار، 970 نفر مرد و 4 نفر زن هستند. همچنین زندانیان با جرم تصادف منجر به فوت که مشمول پرداخت دیه شده اند، 551 مورد است که از این شمار، 550 نفر مرد و یک زن هستند.

    رییس سازمان زندان هاافزود: حکم 2 هزار و 600 نفر مشمول پرداخت دیه، قطعی شده است و از حیث قضایی، پرونده 340 مشمول پرداخت دیه در مرحله اتهامی و رسیدگی قرار دارد.

    زندانیانی که حکم پرداخت دیه آنان قطعی شده است، در صورت پرداخت دیه آزاد می شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو