عصر بازار

جزئیات همکاری‌های اقتصادی ایران و عمان

امضای ۱۰ سند و تفاهم‌نامه در بخش دولتی و خصوصی

عصر اعتبار- جمهوری اسلامی ایران و عمان پنج سند همکاری مشترک اقتصادی در بخش دولتی و پنج تفاهم همکاری مشترک اقتصادی در بخش خصوصی امضا کردند.

جزئیات همکاری‌های اقتصادی ایران و عمان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا با اشاره به امضای پنج یادداشت تفاهم همکاری مشترک بین ایران و عمان در بخش خصوصی اظهار کرد:  همایش بررسی راهکاری توسعه روابط تجاری با عمان برگزار شد و علاوه بر مسئولان دولتی، فعالان اقتصادی بخش خصوصی دو کشور نیز رودرروی یکدیگر قرار گرفتند تا به مذاکره بپردازند. در این همایش وزرای صنعت، معدن و تجارت ایران و عمان، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، سفیر عمان در تهران و نیز برخی دیگر از مقامات دولتی حضور داشتند و علاوه بر این بیش از 200 فعال اقتصادی در بخش خصوصی حضور یافته بودند.

    وی ادامه داد: پنج یادداشت تفاهم همکاری مشترک بین ایران و عمان در پایان این همایش به امضا رسید تا به ترتیب بخش‌های مواد غذایی، روغن خوراکی، خدمات فنی مهندسی، نرم‌افزار و نیز نفت و مشتقات نفتی به عنوان پنج بند این تفاهم نامه مد نظر قرار گیرند.

    مدیرکل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه این تفاهم‌نامه گام نخستی برای آشنایی بخش‌های خصوصی دو کشور خواهد بود، اظهار کرد: قطعا با چنین همکاری‌هایی توانمندی‌های تولیدی-صادراتی دو کشور مدنظر قرار می‌گیرد.

    مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت نیز در زمینه پنج سند همکاری مشترک ایران و عمان در بخش دولتی به ایسنا گفت: شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عمان برگزار شد تا مسئولان بلندپایه دو کشور در بخش اقتصادی با یکدیگر مذاکره کرده و سند همکاری امضا کنند.

    وی درباره پنج سند همکاری مشترک ایران و عمان در بخش دولتی، اعلام کرد: استاندارد، همکاری‌های ورزشی، همکاری‌های بیمه‌ای، همکاری در خصوص ترویج سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات و صورت جلسه اجلاس کمیسیون مشترک پنج سند همکاری امضا شده توسط مسئولان دو کشور بود.

    مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه در صورت جلسه مربوطه، اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور پیش‌بینی شده است، خاطر نشان کرد: نقشه راه همکاری‌های تجاری ایران و عمان در آینده تدوین شده و پیش‌نویس طرح اولیه به عمانی‌ها ارائه شده است. قرار بر این است طی شش ماه آینده نقشه راه همکاری‌های اقتصادی دو کشور نهایی شود و پس از آن مراحل پیگیری کار آغاز گردد. در این نقشه راه کارگروه‌های مشترک تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله حمل و نقل، امور بانکی-بیمه‌ای-مالی، تجارت و سرمایه‌گذاری و نیز بهداشت و دارو فعالیت خواهند کرد.

    مسئولان بلندپایه اقتصادی عمان که در رأس هیأت آن‌ها وزیر بازرگانی، صنایع و معادن عمان حضور داشت در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با ایران شرکت کردند که ماحصل این اجلاس پنج سند همکاری مشترک در بخش دولتی و پنج یادداشت تفاهم همکاری مشترک در بخش خصوصی بود.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی