عصر بازار

معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد

سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی درICT

تجهیز روستاها به اینترنت پرسرعت

عصر اعتبار- معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات افزایش سهم فناوری اطلاعات در سبد ICT به ۳۰ درصد و سرمایه‌گذاری حداکثر ۲۰ هزار میلیارد تومانی در این حوزه را از جمله برنامه‌های پیش ‌روی دولت عنوان کرد.

سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی درICT
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در حال حاضر سهم فناوری اطلاعات در سبد ما کمتر از 20 درصد و در زمینه مخابرات نزدیک به 80 درصد است. از این رو در پی آنیم که در برنامه ششم سهم فناوری اطلاعات به 30 درصد و سهم مخابرات به 70 درصد برسد.

    معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات افزود: در همین راستا از میزان 60 هزار میلیارد تومانی که در برنامه ششم برای سرمایه‌گذاری در این حوزه در نظر گرفتیم نزدیک به 15 تا 20 هزار میلیارد تومان در حوزه فناوری اطلاعات سرمایه گذاری خواهیم کرد.

    وی با بیان اینکه امروزه فناوری اطلاعات پیشران توسعه بود، بنابراین هر اندازه که سرعت دسترسی و شبکه پهنای باند بالا رود رشد تولید ناخالص داخلی ما نیز افزایش می‌یابد، گفت: امسال برای متوسط دسترسی چهار مگ، در پایان برنامه ششم این میزان به 20 مگ و تا پایان زمان 10 ساله در چشم انداز دسترسی به 100 مگ را هدف گذاری کرده‌ایم، زیرا هر اندازه که شبکه‌ها توسعه یابد استقبال مردم افزایش می‌یابد و نیازشان به پهنای باند بالا نیز بیش از پیش حل می‌شود.

    قنبری به میزان هزینه‌های افزایش سرعت دسترسی در سبد خانوار نیز اشاره کرد و افزود: همواره درصدی از هزینه‌ها در سبد خانوارها بوده است که معمولا در دنیا هم این سهم بیش از پنج درصد نیست. از این رو ما با حفظ پنج درصد در سبد هزینه خانوارها این افزایش سرعت را خواهیم داشت. اگر سرعتمان حدود 10 برابر افزایش یابد هزینه هایمان بیش از دو یا سه برابر زیاد نمی‌شود.

    معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌ها اظهار کرد: طی سه سال گذشته نزدیک به 4000 میلیارد تومان در زمینه زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کردیم و از سویی دیگر اپراتورها را نیز 16 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کردند؛ یعنی به ازای هر واحد دولت، اپراتورها چهار واحد سرمایه گذاری کردند.

    وی با بیان اینکه در پی آن هستیم که در همه روستاها ارتباط پرسرعت را دایر کنیم به حداقل دسترسی دو مگی روستاها برای سرویس‌های خدمات دولت الکترونیک در راستای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر اشاره کرد.

    قنبری افزود: با توجه به اینکه مکالمه و ویس در حال حذف است و در عوض دیتا به عنوان جایگزین آن مطرح است، به دنبال این هستیم که شبکه دیتا را به روستاها برده تا بر اساس آن حتی ویس را در دیتا عرضه کنیم که به احتمال زیاد این خدمات جدید تا سال آینده در روستاهای کشور عرضه می‌شود.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی