عصر بازار

استاندارقم خواستار حمایت پست بانک ایران از مشاغل خرد و صنایع دستی شد

عصر اعتبار- سیدمهدی صادقی استاندار قم در نشست مشترک با خسرو فرحی مدیرعامل و جمعی از مدیران پست بانک ایران، خواستار حمایت این بانک از مشاغل خرد و توسعه صنایع دستی و ایجاد اشتغال پایدار درسطح استان شد.

استاندارقم خواستار حمایت پست بانک ایران از مشاغل خرد و صنایع دستی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، وی در این نشست ضمن استقبال از گسترش همکاری ها و ارائه گزارشی از وضعیت اقتصاد استان گفت: اغلب جمعیت استان قم در شهر سکونت دارند و این موضوع ضرورت ایجاد بستر مناسب برای حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان و رشد اقتصادی استان را دوچندان می کند.
    استاندار قم با تأکید بر لزوم توجه به بخش های روستائی در زمینۀ ارائه تسهیلات مناسب اشتغال ادامه داد: با توجه به هزینه اندک ایجاد و حمایت از مشاغل در بخش های روستائی نسبت به شهرها می توان با تأمین بودجه های لازم از مهاجرت روستائیان به شهرها پیشگیری نمود.
    صادقی تصریح کرد: در حوزه صنایع دستی بویژه فرش دستباف و ابریشمی، قم درسطح جهان دارای جایگاه است و بدیهی است برای استفاده از این ظرفیت زمینه حضور سرمایه گذاران و حمایت از بافندگان قمی فراهم شود که در این زمینه درحال آماده سازی و بهره برداری از نمایشگاه دائمی فرش استان هستیم.
    وی نقش اقتصاد خرد را در توسعه اقتصادی استان بسیار با اهمیت دانست و ابراز داشت: پست بانک ایران می تواند با حمایت از ایجاد صنایع بومی و توسعه گردشگری در استان با بهره گیری از بخش خصوصی و اتحادیه های صنفی و ارائه تسهیلات حمایت لازم را از اقتصاد استان داشته باشد.
    فرحی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی گفت: پست بانک ایران، بانک عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بانک توسعه ای و تخصصی حوزه ICT و همچنین بزرگترین خرده بانکدار کشور است که تلاش می کند ضمن ارائه خدمات خرد در روستاها و تجهیز منابع لازم، نیازهای مالی حوزه فناوری را تأمین کند.
    وی ادامه داد: 30 درصد روستاهای کشور تحت پوشش خدمات این بانک قرار دارد و با راه اندازی باجه های نمایندگی بانکی حدود 20 هزار اشتغال در این مناطق ایجاد کردیم.
    فرحی با اشاره به محدود بودن منابع پست بانک استان قم اعلام کرد: آماده حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان و توسعه صنایع بویژه در حوزه IT و ICT با کمک صندوق توسعه ملی و ارائه تسهیلات مناسب به آنان هستیم.
    همچنین دکتر فرحی نشست دیگری با مسئولان شرکت گاز استان برگزار و برای کمک به گازرسانی به روستاهای استان اعلام آمادگی کرد.
    گفتنی است: دکتر فرحی جلسه جداگانه ای با نمایندگان اتباع افاغنه در استان قم برگزار کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو