عصر بازار

قانون عفو مالیاتی اندونزی بیش از ۱۰ میلیارد دلار سرمایه را از خارج بازگرداند

عصر اعتبار- دولت اندونزی اعلام کرد که در مرحله نخست اجرای قانون عفو مالیاتی از ماه جولای (تیرماه) تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد دلار از سرمایه های خارج از این کشور بازگردانده شده است.

قانون عفو مالیاتی اندونزی بیش از ۱۰ میلیارد دلار سرمایه را از خارج بازگرداند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، برنامه عفو مالیاتی دولت اندونزی از تیرماه امسال آغاز شد و تا فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت و تاکنون توانسته است بیش از 135 هزار میلیارد روپیه برابر با حدود 10 و نیم میلیارد دلار آمریکا از سرمایه های خارج از این کشور را بازگرداند.

    دولت اندونزی امیدوار است تا پایان مهلت تعیین شده حدود 43 میلیارد دلار از این دارائی ها را بازگرداند.

    براساس گزارش روز شنبه رسانه های محلی اندونزی، 'مولیانی ایندراواتی' وزیر اقتصاد و دارایی اندونزی، گفت که این نتایج بسیار دلگرم کننده است و ما از استقبال مردم که نشان دهنده اعتماد آنها به مدیریت مالیاتی کشور است، بسیار خرسندیم.

    این برنامه با هدف بازگرداندن حدود 273 میلیارد دلار آمریکا سرمایه مردم اندونزی که در خارج از مرزهای این کشور نگهداری می شود، از اولویت های 'جوکو ویدودو' رئیس جمهور اندونزی به شمار می رود.

    برنامه عفو مالیاتی اندونزی، سرمایه های مردن این کشور در خارج از مرزها را شامل می شود که به اندونزی باز می گردند و باید تا سه سال در سرمایه گذاری های مشخصی باقی بمانند.

    دولت ویدودو در تلاش است پس از کاهش درآمدهای نفتی، با افزایش درآمدهای مالیاتی به صندوق پروژه های زیربنایی سراسر مجمع الجزایر اندونزی با 250 میلیون جمعیت همچون ساخت خانه کمک کند.

    پس از اعلام قانون عفو مالیاتی بسیاری از ثروتمندان اندونزیایی که دارایی آنها پیش از این گزارش نشده و عمده ثروت آنها در سنگاپور بوده است سرمایه های خود را به اندونزی بازگرداندند.

    به نظر می رسد این قانون نه تنها ثورتمندان اندونزی که مردم عادی این کشور را برای نخستین بار تشویق به بازدید از دفاتر مالیاتی و اعلام وضعیت دارایی خود کرده است.

    افرادی که اقدام به معرفی دارائی های خود نکرده باشند پس از اتمام زمان قانون عفو مالیاتی 200 درصد جریمه خواهند شد.

    تحلیلگران معتقدند تلاش جوکو ویدودو برای قوانین مالیاتی باعث می شود حدود 273 میلیارد دلار از دارائی ثروتمندان اندونزی که اکنون در شرکت های خارجی به ویژه در سنگاپور است به این کشور بازگردد.

    شهرهای اندونزی از سوی دیگر روز جمعه شاهد تجمع هزاران کارگر مخالف قانون عفو مالیاتی بود که تاکید داشتند این قانون به نفع ثروتمندان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو