عصر بازار

تایید سطح یک توانگری مالی شرکت بیمه کوثر ازسوی بیمه مرکزی

عصر اعتبار- توانگری شرکت بیمه‌کوثر با تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به سطح یک از سطوح پنج‌گانه توانگری مالی موسسه‌های بیمه، افزایش یافت.

تایید سطح یک توانگری مالی شرکت بیمه کوثر ازسوی بیمه مرکزی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»؛ در تاییدیه بیمه مرکزی آمده است که در اجرای ماده"6" آیین‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره69) و باتوجه‌به بررسی و کنترل انجام شده، پس از اعمال تعدیلات طبق محاسبات پیوست، نسبت توانگری مالی آن شرکت (104درصد-سطح‌یک)، برای سال1395 مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.
    فرامرز مهرجو عملکرد مثبت کارکنان، مدیریت حرفه‌ای مدیران و بهره‌مندی از پیشنهادهای اعضای کمیته مدیریت ریسک را ازجمله عوامل موفقیت شرکت در این زمینه دانست و خاطرنشان‌کرد: مبنای محاسبات توانگری، آخرین صورت‌های مالی حسابرسی‌شده و مفاد آیین‌نامه "69" بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.
    وی با بیان اینکه افزایش سطح توانگری یکی از عوامل اطمینان‌بخش ذی‌نفعان شرکت است، تصریح‌کرد: نسبت توانگری بیانگر میزان توان مالی شرکت در قبال تعهدات خود است.
    معاون مالی و اقتصادی شرکت بیان‌کرد: کسب این تاییدیه، موجبات گسترش بازارهای جدید بیمه‌ای و در نهایت بسترهای حضور در مناقصه‌های کلان بیمه‌ای و افزایش پرتفوی شرکت را فراهم می‌کند.
    فرامرز مهرجو افزود: حفظ و افزایش نسبت توانگری شرکت برای حفاظت از منافع تمامی ذی‌نفعان و استفاده بهینه از سرمایه سهام‌داران امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

    پورسعید خلیلی