عصر بازار

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد،

تابستان ۹۵ منِ نماینده هم گرفتار شوک ناگهانی افزایش اجاره مسکن شدم

عصر اعتبار- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تابستان امسال از من نماینده تا سایر مستاجران، گرفتار شوک ناگهانی افزایش ناگهانی نرخ اجاره مسکن بودیم. در شهرستان فکر نمی‌کردم قیمت اجاره یک مسکن در تهران تا این حد بالا باشد.

تابستان ۹۵ منِ نماینده هم گرفتار شوک ناگهانی افزایش اجاره مسکن شدم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شهرام کوسه غراوی گفت: به عقیده بنده قبل از کاهش نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات بانکی به 15 و 18 درصد باید نتایج این تصمیم در بخش مسکن و اجاره بهاء مورد ارزیابی دقیق کارشناسان اقتصادی قرار می‌گرفت تا تابستان 1395 شاهد افزایش ناگهانی نرخ اجاره بهای مسکن نمی‌بودیم.

    نماینده مردم مینودشت در مجلس کاهش نرخ سود بانکی را موجب افزایش نرخ اجاره بهاء دانست و افزود: اگر  تصمیمات اقتصادی به ویژه در حوزه مسکن برنامه‌محور و مدیریت‌محور  با آینده‌نگری دقیق‌تری انجام نشود، تابستان 95 شاهد افزایش چند ده درصدی نرخ اجاره بهاء نمی‌بودیم.

    وی حفظ قدرت پول و ارزش دارایی‌ها و افزایش درآمد صاحب‌خانه‌ها را دو عامل افزایش نرخ اجاره بهاء در تابستان 1395 دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل گرانی کالا و خدمات، صاحبخانه‌ها با افزایش نرخ اجاره بهاء تلاش کردند تا قدرت مالی خود را متناسب با تورم واقعی حفظ کنند. سپرده‌گذاری پول‌پیش اجاره خانه در بانک، درآمد صاحبخانه‌ها را افزایش نمی‌دهد اما افزایش اجاره مسکن، درآمد آنان را برای تامین هزینه‌های‌شان تضمین می‌کند؛ به همین دلیل هرگاه نرخ سود سپرده‌های بانکی کاهش یابد صاحبخانه‌ها به صورت طبیعی به گرفتن پول اجاره به جای پول‌پیش و افزایش آن متناسب با تورم واقعی اقدام می‌کنند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس تعداد مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی را بالغ بر 420 هزار نفر اعلام کرد و افزود: به استانداران خراسان رضوی و شمالی و گلستان پیشنهاد دادم راهکاری را طراحی کنند تا با صدور خدمات فنی - مهندسی به آسیای میانه که شامل کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و افغانستان است، بتوانیم از ظرفیت علمی و مهندسی مهندسان کشورمان در خارج از مرزهای‌مان استفاده کنیم و این نمی‌شود مگر برنامه‌ریزی و مدیریت‌محوری در دستور کار سیاست‌مداران و برنامه‌ریزان کشور قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو