عصر بازار

شتاب گرفتن نرخ رشد در چارچوب اقتصاد مقاومتی

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اقتصاد مقاومتی وقتی معنا پیدا می کند که مردم گشایش‌های ناشی از آن را در زندگی خود حس کنند.

شتاب گرفتن نرخ رشد در چارچوب اقتصاد مقاومتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین ،علی طیب نیا در جلسه هماهنگی سفر به استان سمنان به عنوان جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی آن استان که با حضور معاونین و مدیران ارشد وزارت اقتصاد و مسئولین استان سمنان در محل این وزارتخانه برگزار شد گفت: نگاه ما به اقتصاد مقاومتی یک نگاه دستوری و تکلیف اداری نیست بلکه مجموعه دولت به عنوان یک باور و رهیافت برای رشد تثبیت شده و توسعه همه جانبه کشور بدان می نگرند.

    وی اطهار کرد: در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی گره گشایی از مشکلات و حل مسائل تولید باید در اولویت قرار گیرد.

    وزیر اقتصاد افزود:تمامی تلاش‌ها و هدفگذاری‌ها از ابتدای سال جاری در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی این بوده است که بتوانیم حداقل به رشد 5 درصدی وعده داده شده برسیم نباید اجازه دهیم هیچ موضوع دیگری ما را از این مهم غافل کند.

    طیب نیا در ادامه گفت: سفر به استان سمنان با هدف بررسی روند پیشرفت پروژه های اقتصاد مقاومتی در آن استان و بررسی مشکلات و موانع احتمالی در مسیر اجرای پروژه های تعیین شده و تسهیل راهکاری اجرایی و عاجل انجام خواهد شد، به گونه ای که سرعت اجرای پروژه ها را شتاب بخشد.

    وی با تاکید بر این که این سفرها نباید صرفا به برگزاری جلسه محدود شود، بیان داشت: انتظار براین است که براساس مسئله شناسی و گره‌هایی که تاکنون شناسایی شده بتوانیم راهکار مناسبی اتخاذ و در عمل و صحنه عملیات مشکلات را حل کنیم .

    وزیر اقتصاد افزود: پیوستگی در پیگیری‌ها و استمرار در رصد مسائل و مشکلات برنامه‌های اقتصاد مقاومتی این استان درخواست مشخصی است که من از همکاران خودم و سایر دستگاه‌هایی که در پروژه های مربوط به استان سمنان ماموریتی برعهده آنها گذاشته شده دارم.

    برپایه این گزارش در ابتدای این جلسه معاونین و مدیران وزارت اقتصاد و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی سمنان گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت پروژه های اقتصاد مقاومتی در آن استان ارائه کرده و برنامه های پیش بینی شده به منظور سفر وزیر اقتصاد را تشریح کردند.

    گفتنی است وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان جانشین رییس ستاد اقتصاد مقاومتی در استان سمنان، سه شنبه هفته جاری به منظور بازدید و نظارت بر روند پیشرفت پروژه های اقتصاد مقاومتی آن استان، دیدار با مقامات محلی و شرکت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی به سمنان سفر خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی