عصر بازار

نرخ هتل‌ها در ایران آزاد می‌شود

عصر اعتبار- معاون رییس جمهور از آزادسازی نرخ هتل‌های کشور خبر داد و گفت: ساز و کار و مقدمات آزادسازی نرخ فراهم شده و به زودی شاهد رقابتی شدن قیمت‌ها در هتل‌های ایران خواهیم بود.

نرخ هتل‌ها در ایران آزاد می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مسعود سلطانی‌فر، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پنل تخصصی "شفاف‌سازی قوانین سرمایه‌گذاری در ایران" که با همراهی وزیر راه، مسکن و شهرسازی،  رییس بانک مرکزی، رییس سازمان سرمایه‌گذاری‌های خارجی وزارت اقتصاد و نماینده سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، در پاسخ به سوال یکی از سرمایه‌گذاران خارجی در رابطه با این که آیا قرار است ایران نظام قیمت‌گذاری به شکل موجود را ادامه دهد یا تصمیم دارد به سمت آزادسازی قیمت‌ها حرکت کند گفت: استراتژی ما این است که به مرور به سمت آزادسازی نرخ برویم، مقدمات در حال انجام است. مطالعات صورت گرفته و با بخش خصوصی حرف‌زده شده و ساز کاری ایجاد خواهیم کرد که شرایط رقابتی شود.

    وی  همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره کمک‌های این سازمان برای دریافت مجوز سرمایه‌گذاری و ساخت هتل اظهار کرد: در حال حاضر شرایط بروکراسی حاکم است که با همکاری دستگاهای دیگر در حال تسهیل وضع موجود هستیم.

    سلطانی‌فر همچنین از تشکیل ستاد ساماندهی سرمایه‌گذاری با همکاری سازمان‌هایی چون سرمایه‌گذاری وزارت اقتصاد خبر داد و گفت: این ستاد به عنوان مشاوری امین در کنار سرمایه‌گذاران است تا آنها را از نخستین گام در ایران راهنمایی کند.

    وی افزود: ما حمایت‌های لازم را می‌کنیم تا در کمترین زمان ممکن مجوزها صادر و سرمایه‌گذاری صورت گیرد. حتی شاید بخشی از کارهای مربوط به مجوز را خودمان انجام دادیم.

    سلطانی‌فر همچنان گفت: با شهرداران برخی شهرها نشست‌هایی داشتیم، بطوری که در حال حاضر بخشی از عوارض برای هتل‌ها معاف شده است، هرچند که عوارض تجاری هنوز برقرار است. علاوه‌بر این، برخی از استان‌ها نیز برای جذب گردشگر داخلی و خارجی سیاست‌ها تشویقی خوبی دارند.

    در این همایش حدود 60 نماینده و سرمایه‌گذار از 17 کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی حضور دارند. بعدظهر امروز نیز 3 پنل  تخصصی چون معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری، قوانین و مقررات مشوق‌ها و روش‌های تامین مالی در صنعت گردشگری و ارزیابی وتحلیل شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران در بازار ایران برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو