عصر بازار

رئیس پژوهشکده بیمه:

بزودی نتایج طرح پژوهشی تعریف بیمه نامه های مستقل برای برخی از ریسک های حوادث طبیعی اعلام می‌شود

عصر اعتبار- رییس پژوهشکده بیمه با اشاره به اهمیت ایجاد رشته های بیمه ای مجزا و مستقل برای حوادث طبیعی در ایران همچون زلزله، سیل، خشکسالی و سایر حوادث طبیعی در بخش بیمه های پایه و بیمه های بازرگانی، از اعلام نتایج طرح پژوهشی "تعریف بیمه نامه های مستقل برای برخی از ریسک های حوادث طبیعی"در پژوهشکده بیمه در آینده نزدیک خبر داد.

بزودی نتایج طرح پژوهشی تعریف بیمه نامه های مستقل برای برخی از ریسک های حوادث طبیعی اعلام می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر امیر صفری در پانل تخصصی هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت یکپارچه ریسک که صبح امروز در اصفهان برگزار شد گفت ایران کشوری است که نسبت به بسیاری از کشورها بیشتر در معرض خطرات طبیعی قرار دارد و خسارات وقوع این حوادث روبه افزایش است اما توان پرداخت مردم برای خرید بیمه نامه های حوادث طبیعی ثابت است.
    وی افزود: اساساً شرکتهای بیمه بازرگانی کشور، رشته های بیمه ای مستقلی برای حوادث طبیعی طراحی و تعریف نکرده اند و این ریسک ها تحت عنوان پوشش های اضافی رشته هایی نظیر آتش سوزی ، مهندسی و غیره تعریف شده و به اهمیت ویژه آنها نپرداخته اند.
    وی با اشاره به اینکه دولت باید در بخش پایه از طریق تشکیل صندوق های خاص برای جبران خسارت وارد شود، گفت: شرکت های بیمه بازرگانی نیز باید بیمه نامه های مشخص، مستقل و مجزا تعریف و به صورت اقتصادی عرضه کنند. همچنین بازار سرمایه نیز می تواند از طریق اوراق بهادار بیمه ای در جبران خسارت نقش ایفاء کند .
    دکتر صفری بیمه همگانی حوادث طبیعی از طریق صندوق دولتی و ورود شرکت های بیمه بازرگانی با ترکیب اجباری و اختیاری را راه حل مناسبی ارزیابی کرد و گفت: مکانیزم بیمه در خصوص کنترل ریسک یا جبران خسارات مالی آن دو کارکرد دارد که یکی کارکرد جبران خسارت مالی دیگری میزان حق بیمه است، که انگیزه ای برای ارتقای استانداردها از جمله استانداردهای ساختمان ها و کیفیت مقاومت ساختمان ها و سازه ها در مقابل حوادث طبیعی نظیر زلزله و سیل را افزایش می دهد .
    وی به اجرای پروژه هایی برای تعریف و ایجاد بیمه نامه های مستقل برخی از ریسک های حوادث طبیعی از جمله زلزله از سوی پژوهشکده بیمه اشاره کرد و گفت: همچنین، طرح اوراق بهادار سازی ریسک های حوادث طبیعی و استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای انتقال ریسک و جبران خسارت از دیگر طرح های پژوهشکده بیمه در این زمینه است که نتایج آن نیز به زودی ارائه می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو