عصر بازار

خزاعی توضیح‌ داد

معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران بخش خارجی

عصر اعتبار- معاون سرمایه‌گذاری‌ خارجی وزیر اقتصاد می‌گوید آن دسته از سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی که برای سرمایه‌گذاری در بخش توریسم مبادرت کنند از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود. این معافیت مالیاتی در مناطق محروم ۱۳ سال و در مناطق غیرمحروم پنج سال است.

معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران بخش خارجی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حسین خزاعی - معاون سرمایه‌گذاری خارجی وزیر اقتصاد - در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری، درباره شرایط سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران، اظهار کرد: سرمایه‌گذارانی که برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی ایران ورود می‌کنند می‌توانند از اجازه اقامت سه ساله برخوردار شوند. این اقامت سه ساله قابل تمدید خواهد بود.

    وی همچنین بیان کرد: تمام ریسک‌های مربوط به سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خارجی تضمین می‌شود و باید بگویم که این وضعیت با تغییر وزیر کابینه هم ثابت است و سرمایه‌گذاران نگران تغییر شرایط در آینده نباشند. همچنین سرمایه‌گذاران خارجی نگران سود حاصل از سرمایه‌گذاری خود نباشند، چرا که در زمان تحریم در یک مورد 900 میلیون دلار از طلب خارجی دولت پرداخت شد. این نشان‌دهنده تعهد دولت به سرمایه‌گذاران خارجی است.

    معاون سرمایه‌گذاری خارجی وزیر اقتصاد، اضافه کرد: همچنین سرمایه‌گذاران خارجی اجبار ندارند که حتما برای تضمین به سراغ سازمان سرمایه‌گذاری خارجی بیایند.

    خزاعی همچنین درباره‌ی هیاهوهای سیاسی اظهار کرد: سرمایه‌گذاران خارجی نگران هیاهوی سیاسی علیه ایران درباره نقض انتقال پولی و مالی نباشند. من در روزهای گذشته شنیدم وزیر اقتصاد آلمان درباره سرمایه‌گذاری در ایران اظهار کرده است در شرایط کنونی سرمایه‌گذاری خارجی در ایران مقداری مشکل است و این موضوع البته نشان‌دهنده حضور صهیونیست‌ها در آلمان و تاثیر آنهاست که خوراک خبری داخلی نیز شد، ولی واقعیت این است که چنین نیست و اکنون شرایط سرمایه‌گذاری در ایران بسیار مناسب است و دولت ایران ضمانت‌های معتبری را هم به سرمایه‌گذاران خارجی می‌دهد.

    وی همچنین توضیح داد: از سال 1394 درخواست متعدد از سوی سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به کشور شد و نتیجه‌اش آن شد که اکنون بیش از 9 میلیارد دلار ضمانت‌نامه از سوی ما صادر شده و در شرایطی سرمایه‌گذاری در ایران به قدری برای کشورهای خارجی جذاب بوده که در موردی آلمان به سرمایه‌گذاری مجدد خواهان سرمایه‌گذاری سود حاصله در همان بخش است.

    معاون سرمایه‌گذاری خارجی وزیر اقتصاد درباره‌ی استخدام از خارجی هم توضیح داد: استخدام خارجی‌ها منعی ندارند، اگر دارای تخصص باشند اقامت سه ساله هم می‌گیرند.

    خزاعی درباره شرایط بهره‌مندی از صندوق توسعه ملی اظهار کرد: برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی شرایطی وجود دارد که استفاده از آن موثر است، ولی توصیه سازمان سرمایه‌گذاری خارجی این است که سرمایه‌گذاران بر منابع خود تکیه کنند. درباره تملک زمین باید بگویم که براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هیچ سقف حقوقی و حقیقی در ایران نمی‌تواند مالک زمین شود، ولی در قانون سرمایه‌گذاری خارجی که مصوب مجلس است پیش‌بینی شده است اگر شخصی برای یک شرکت خارجی در ایران ثبت کند و نیاز به زمین داشته باشد آن شخص می‌تواند برای تاسیسات خود برای تملک زمین اقدام کند.

    وی درباره‌ی معافیت‌های نیز توضیح داد: براساس آخرین تغییراتی که در قانون مالیات‌ها داده شده است کلیه فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه بیمارستان و توریسم بین پنج تا 13 سال از مالیات معاف است 13 سال برای مناطق محروم و پنج سال برای مناطق غیرمحروم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو