عصر بازار

صادرات ۳۰ میلیارد دلاری خدمات تا پایان برنامه ششم

عصر اعتبار- رییس سازمان توسعه تجارت گفت: تا پایان برنامه ششم از ۱۳۰میلیارد دلار صادرات کالا و خدمات ، ۳۰ میلیارد دلار صادرات در بخش خدمات خواهیم داشت.

صادرات ۳۰ میلیارد دلاری خدمات تا پایان برنامه ششم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، خسروتاج در همایش تجاری‌سازی خدمات ترانزیت و حمل‌و‌نقل بین‌المللی، با بیان این مطلب افزود:  پیش بینی می شود 50 میلیارد دلار صادرات کالا و 16 میلیارد دلار صادرات خدمات تا پایان امسال محقق شود و درآمدهای ناشی از بخش خدمات  دو برابر خواهد شد.

    وی خدمات فنی و مهندسی، گردشگری، صنعت آی.تی و ترانزیت را 4 حوزه فعالیت در بخش صادرات خدمات برشمرد و افزود: یکی از نکات مهم در توسعه اقتصاد کشور توجه به چگونگی کسب درآمد از محل ترانزیت و حمل و نقل  است.

    خسروتاج با تاکید بر لزوم تدوین سند راهبردی ترانزیت کشور، گفت: توجه به میزان سود و ضرر استفاده سایر کشورها از ظرفیت‌های ترانزیتی ایران، میزان ارزش افزوده ایجاد شده، میزان عرضه دربخش های مختلف ترانزیتی، میزان تقاضای داخلی و خارجی، بازارهای هدف، ظرفیت منابع انسانی و بنگاه‌های اقتصادی نکاتی است که نیاز است در این برنامه مورد ارزیابی قرار گیرد.

    وی همچنین با اشاره به تعدد متولی در بخش حمل و نقل، تعداد و تنوع نهادها در این بخش، الزامات پیوستن به سازمان تجارت جهانی در زمینه توسعه ترانزیت، افزود: آمایش سرزمینی، بررسی قطب‌های ترانزیتی کشور، تعریف خوشه‌های ترانزیتی استان‌ها و استراتژی کاهش فقر در مناطق مرزی از موضوعاتی است که باید در سند راهبردی به آنها توجه شود.

    خسروتاج با بیان اینکه بازاریابی حلقه مفقوده ترانزیت ایران است، گفت: در راستای ایجاد نام و نشان ملی در زمینه ترانزیت فعالیتی انجام نشده و لازم است بازاریابی خدمات ترانزیتی در سطح ملی و بین‌المللی دنبال شود.

    رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه تعریف نوع ارتباط سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با حوزه حمل و نقل از اهمیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: نوع این ارتباط به عنوان یکی از سیاست‌های غالب در اقتصاد کشور تعریف شده و باید بررسی شود که چطور می‌توان از محل ترانزیت، تراز تجاری کشور را به سمت اقتصادی با ارزش افزوده بالاتر توسعه داد.

    وی همچنین با اشاره به اینکه در بحث مبارزه با قاچاق کالا یکی از چالش برانگیزترین مسایل بیکاری و فقر در مناطق مرزی است، خاطرنشان کرد: اگر طرح و برنامه‌های اشتغال‌زا تدوین نشود پاسخ مستدلی برای برخورد با قاچاق در این مناطق نخواهیم داشت و باید برای ایجاد فرصت های شغلی بیش از پیش تلاش کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو