عصر بازار

توافق با مجلس بر سر برنامه ششم

عصر اعتبار- رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اختلاف‌نظر دولت و مجلس بر سر برنامه ششم گفت: با هم به جمع‌بندی و توافق می‌رسیم.

توافق با مجلس بر سر برنامه ششم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، امیر باقری در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: دولت برنامه ششم را ارائه کرده و صفر تا 100 آن نیز مشخص شده؛ به نحوی که بخشی از آن به عنوان اسناد پشتیبان و بخشی از آن نیز به عنوان لایحه برنامه است.

    رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه افزود: رئیس‌جمهور لایحه برنامه ششم را تقدیم مجلس کرد و مطابق قانون برنامه و بودجه، تعریفی که از برنامه شده شامل چند رکن است؛ ابتدا اینکه دارای اهداف کلان بخشی باشد، دوم اینکه منابع مالی در آن مشخص شده باشد و سوم اینکه، منابع مالی که می خواهد طرح های عمرانی را اجرایی کند مشخص شود و اولویت برنامه ها نیز مشخص شود.

    وی گفت: بنابراین از نظر دولت متنی که ارائه شده خصوصیات یک برنامه را دارد و مطابق تعریفی که در قانون برنامه و بودجه آمده، اجزای برنامه در این متن تأمین شده است.

    باقری با بیان اینکه ریل‌گذاری و سیاست‌ها را در این احکام در اختیار داریم افزود: آن مواردی که برای ریل‌گذاری و سیاستگذاری است، مجلس تصویب کرده و در اختیار دولت گذاشته؛ اما آنچه که اکنون به عنوان بحث مطرح است اینکه تک‌تک سیاست‌ها و هدف‌های جزئی تصویب مجلس شده است یا خیر، برداشت دولت این است که مطابق تعریف برنامه و بودجه اجزاء اصلی برنامه در قالب چهار جدول ارائه شده است که برخی از آنها احکام و برخی نیز اسناد پشتیبان است.

    این مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه گفت: در این خصوص بین دولت و مجلس اختلاف‌نظر است؛ اما می‌توان در یک چارچوبی به یک جمع بندی رسید، برداشت ما این است که ما چارچوب را رعایت کردیم و احکام قبلی را نیز دادیم و اکنون برنامه وجود دارد.

    رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه در ادامه افزود: البته آنچه نظر مجلس است این است که این لایحه در قالب قانون تصویب شود که در این خصوص نیز در یک چارچوبی مشخص می توان بین مجلس و دولت به یک جمع‌بندی رسید و همان نیز ملاک عمل شود و متن مورد توافق دولت و مجلس به قانون تبدیل شود.

    وی گفت: اکنون دولت برنامه را داده و صفر تا صد آن مشخص است که بخشی از آن به عنوان اسناد پشتیبان و بخشی نیز به عنوان لایحه برنامه است و اینکه دولت در پنج سال آتی در حوزه اشتغال، بهره‌وری و سرمایه‌گذاری، ‌کشاورزی چه کار می‌کند کاملاً‌ در اسناد برنامه مشخص است.

    باقری افزود: ما در این خصوص همراهی و همکاری کردیم و نظر دوستان این است که آن قسمت از سند برنامه در داخل مجلس تصویب شود؛ البته دولت نظرش این است آن بخشی که نیاز است در برنامه بیاید آمده است و مابقی با عنوان اسناد است که اهداف ریز، اقدام‌ها و احکام را مشخص می‌کند و برنامه کاملاً‌ موجود است.

    رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه افزود: بالاخره دولت برنامه و جدول داده و اهداف را مشخص کرده است و اینکه ما با مجلس بخواهیم در این خصوص به جمع بندی برسیم  بحثی است که با کمیسیون ها داریم و یک چارچوب باید برای آن مشخص کنیم و در این چارچوب به جمع بندی برسیم که مورد نظر دوستان مجلس نیز باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو