عصر بازار

توافق نمایندگان کارگری و کارفرمایی برای بازگشت اصلاحیه قانون کار به دولت

عصر اعتبار- عضو کارگری شورای سه‌جانبه ملی از اتفاق نظر نمایندگان کارگری و کارفرمایی برای بازگرداندن لایحه اصلاحیه قانون کار به دولت در نشست روز گذشته خبر داد و گفت: دولت با حذف برخی بندها درصدد عدم اجرای بندهای حامی کارگران است.

توافق نمایندگان کارگری و کارفرمایی برای بازگشت اصلاحیه قانون کار به دولت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، سیدهادی ابوی، عضو کارگری شورای سه‌جانبه ملی با اشاره به جزئیات نشست روز گذشته شورای سه‌جانبه ملی اظهار داشت:‌دولت در این نشست اعلام کرد که این لایحه را به مجلس ارسال نکرده و در دولت قبل به مجلس فرستاده شده است در حالی که اعلام وصول آن مردادماه امسال است.

    وی افزود: دولت مدعی است که نظرات شرکای اجتماعی در لایحه اصلاحیه قانون کار جلب کرده و بر اساس آن یکسری از تبصره‌ها را با اصلاح به مجلس ارسال کرد در حالی که عملاً هیچکدام از تشکلات در جریان این اصلاحیه نیستند.

    ابوی افزود: این نشست 5 دستور کار داشت اما به دلیل بالا گرفتن مباحث پیرامون ارسال لایحه اصلاحیه قانون کار به مجلس با پیش‌دستور قانون کار ادامه پیدا کرد و در این نشست معاون روابط کار وزیر کار صراحتاً اعلام کرد که این اصلاحیه توسط دولت قبل به مجلس ارسال شده و دولت فعلی نقشی در آن ندارد.

    وی با اشاره به اینکه این اصلاحیه بیشتر جنبه کارفرمایی دارد، گفت: در این پیشنهادات تبصره یک ماده 7 که مربوط به تعیین تکلیف قراردادهای دائم و موقت کارگران در کشور است، حذف شده و دولت قصد دارد از زیر بار این قانون شانه خالی کند.

    عضو کارگری شورای سه‌جانبه ملی گفت: در این نشست کارفرمایان معتقد بودند که قانون کار مانع کسب و کار و تولید است در حالی که هیچکدام از بندهای مورد اشاره هم اکنون توسط وزارت کار اجرا نشده و مانعی ایجاد نکرده است.

    ابوی با تأکید بر اینکه لایحه اصلاحیه قانون کار میلیون‌ها کارگر و خانواده آنان را درگیر می‌کند، گفت: این اصلاحیه باید با دقت نظر و جلب نظرات شرکای اجتماعی مورد بازنگری قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو