عصر بازار

۱۰ شهر برتر کسب و کار جهان کدامند؟

عصر اعتبار- در این نوشتار به این پرسش پاسخ داده می شود که ۱۰ شهر برتر کسب و کار جهان کدامند؟

۱۰ شهر برتر کسب و کار جهان کدامند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بازده، موسسه «گرنت تورنتون» با تلفیقی از 22 معیار مختلف رشد اقتصادی و فعالیت‌های کسب و کار، شاخص پویایی جهانی را تعریف کرد و طبق این شاخص بهترین مقاصد کسب‌ و کار جهان را معرفی کرده است.

    کسب و کار, مقصد کسب و کار

    انتخاب مکان جدیدی برای شروع یا گسترش فعالیت‌های تجاری و کسب و کار، یکی از تصمیمات پرریسک است. بدون تحقیقات کافی و داشتن اطلاعات محلی، سرمایه‌گذاران ممکن است در انتخاب مکان جدید برای سرمایه‌گذاری، با ضرر و زیان‌های پنهان، زیرساخت‌های معیوب و بی‌ثباتی سیاسی روبه‌رو شوند.

    برای حل این مشکل، موسسه «گرنت تورنتون»، با تعریف شاخص پویایی جهانی (GDI)، با کمک 22 شاخص برای ارزیابی قدرت دسترسی مالی، بازار کار، فن‌آوری، رشد بازار و شرایط راه‌اندازی کسب و کار، جزییات دقیقی از شرایط رشد در اقتصادهای پیشروی جهان ارائه می‌کند.

    به‌گزارش سی‌ان‌ان، در این مطالعه، سنگاپور به عنوان بهترین مقصد سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی فعالیت‌های کسب و کار معرفی شده است. این کشور امسال با 6 پله صعود نسبت به سال قبل حائز رتبه نخست شده است. سنگاپور، در شاخص تامین مالی، بهترین امتیاز را به‌خود اختصاص داده ضمن اینکه در سایر شاخص‌ها نیز امتیازات قابل توجهی کسب کرده است. پس از سنگاپور رژیم صهیونیستی در رتبه دوم این رده‌بندی قرار گرفته است.

    استرالیا با دو پله نزول نسبت به رده‌بندی قبلی به رتبه سوم فهرست شهر برتر کسب و کار جهان سقوط کرده، اما به لطف رشد سریع در دو شهر بسیار پویای خود یعنی سیدنی و ملبورن، همچنان جزو پنج مقصد برتر از نظر راه‌اندازی کسب و کار و بازار کار محسوب می‌شود.

    اما ظهور هلسینکی، پایتخت فنلاند، به‌عنوان قطب فن‌آوری، یکی از مهمترین عواملی است که به این کشور اروپای شمالی کمک کرده تا به‌طور مشترک در رتبه سوم این رده‌بندی با استرالیا قرار بگیرد. این کشور به‌عنوان یکی از پنج مقصد برتر فن‌آوری، تامین مالی و شرایط شروع کسب و کار انتخاب شده است.

    سوئد، مانند همسایه خود یعنی فنلاند، با وجود مالیات‌های سنگینی که اخذ می‌کند، در بخش فن‌آوری و فراهم آوردن شرایط کسب و کار امتیاز بالایی کسب کرده و با چهار پله صعود نسبت به رتبه سال قبل خود، در رده پنجم قرار گرفته است.

    اما سریع‌ترین رشد را در این رده‌بندی، اسلوونی با 27 پله صعود به‌خود اختصاص داده و توانسته به رتبه ششم این رده‌بندی صعود کند. اسلوونی این رشد را مرهون بهبود قابل توجه رشد بازار و فن‌آوری خود است و سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند که این رشد اسلوونی همچنان ادامه یابد.

    سوئیس، دیگر کشور رو به رشد اروپایی است که نشانه‌هایی بهبود از بحران بزرگ مالی را از خود بروز داده و کسب و کار در این کشور از بخش مالی پویا و شرایط مساعد شروع کسب و کار بهره‌مند شده است. این کشور از نظر شاخص پویایی جهانی در رتبه هفتم قرار گرفته است.

    رتبه هشتم این رده‌بندی در اختیار کشور نفت‌خیز نروژ است که به میزان قابل توجهی درحال تبدیل شدن به یک مقصد محبوب بیزنس جهان است. این کشور به لطف زیرساخت‌های عالی و تقویت بازار کار خود توانسته در این رده‌بندی دو پله صعود کند.

    کانادا، تنها کشوری است که از قاره امریکا جزو 10 کشور برتر این رده‌بندی قرار دارد اما رتبه این کشور نسبت به سال قبل دو پله تنزل یافته است. اما رتبه دهم در اختیار یک آسیایی یعنی تایوان است. این جزیره خودمختار به لطف داشتن بازار کار قدرتمند و پیشرفت در حوزه فن‌آوری با 9 پله صعود نسبت به رده‌بندی سال قبل، به جمع 10 کشور برتر جهان در شاخص پویایی و شرایط مساعد فعالیت کسب و کار پیوسته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو