عصر بازار

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

تامین مالی مسکن بر گرده بانک‌ها است

افزایش ۲۰ درصدی جمعیت شهرنشین ایران

عصر اعتبار- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲۰ درصد به جمعیت شهرنشین ایران افزوده شده است، گفت: توسعه شهرنشینی و توجه به آن اولویت اول کشورهای در حال توسعه است.

تامین مالی مسکن بر گرده بانک‌ها است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، حامد مظاهریان در شانزدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران در خصوص اهمیت توسعه مناطق شهر اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از 4 میلیارد نفر از جمعیت کره زمین در شهر زندگی می‌کنند توسعه شهرنشینی و توجه به آن در کشورهای در حال توسعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

    وی افزود: در سال‌های اخیر جمعیت شهر نشین در  ایران 20 درصد افزایش یافته و کیفیت زندگی شهری به مسئله اصلی تبدیل شده و این در حالی است که به ازای 104خانوار تنها 100مسکن در شهرها و جود دارد که بهبود این روند در الویت‌های توسعه پایدار است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بانک محور بودن تامین مالی مسکن در کشور گفت: سیستم تامین مالی مسکن در کشور تنها از طریق بانک‌ها صورت می‌گیرد و این امر موجب شده تا نتوانیم رشد خوبی را در بخش مسکن تجربه کنیم و به علاوه پرداخت نشدن تسهیلات بلند مدت نیز این امر را با سختی بیشتری رو به رو کرده که در حال حاضر در این جهت اقدامات موثری انجام شده است.

    مظاهریان تصریح کرد: تامین مسکن برای اقشار ضعیف یکی از اولویت‌های نهادهای توسعه است و سودهی در این میان ارجحیت ندارد.

    وی با اشاره به افزایش سرمایه بانک مسکن اظهار کرد: خوشبختانه اصلاحیه قانون بودجه برای افزایش سرمایه بانک مسکن انجام شد و سرمایه این بانک به 4 برابر افزایش پیدا کرد، که این امر موجب ایجاد توسعه در بخش‌های مختلف شهری شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: نظام پیش فروش‌ها در کشور در سال‌های گذشته سنتی و غیررسمی بوده که در تلاش هستیم این سیستم را به روز کرده تا از این طریق هم خریداران و هم سرمایه گزاران بتوانند با خیال راحت اقدام به معامله کنند.

    وی در انتها گفت: توجه به مسکن اجتماعی یکی از اولویت‌هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد، زیرا در کشورهای توسعه یافته مسکن اجتماعی در سال های گذشته راه اندازی شده و در کشور ما نیز برای بهبود سازوکار نظام مسکن باید به آن توجه بیشتری شود.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی