عصر بازار

رئیس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد

گسترش روابط اقتصادی و صنعتی ایران و آلمان با رفع موانع بانکی

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به عزم ایران برای تعمیق روابط اقتصادی و صنعتی با کشور آلمان گفت: امیدواریم با رفع موانع بانکی، شرایط توسعه بیشتر روابط بخش‌های خصوصی دو کشور فراهم شود.

گسترش روابط اقتصادی و صنعتی ایران و آلمان با رفع موانع بانکی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران، امروز در همایش تجاری ایران و آلمان که با حضور معاون صدراعظم آلمان برگزار شد، گفت: روابط ایران و آلمان دیرینه و تاریخی است که علی‌رغم فراز و نشیب‌های فراوان، همواره از جایگاه مثبتی در افکارعمومی دو ملت برخوردار بوده است.

    وی بیان داشت: متأسفانه روابط دو کشور طی 10 سال گذشته تحت‌تأثیر مسائل سیاسی و انرژی هسته‌ای از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده است.

    وی تصریح کرد: با این حال با پشت سر گذاشتن موضوع هسته‌ای و ظرفیت‌های گسترده و علایق دو طرف برای روابط بین دو کشور، چشم‌انداز مثبتی وجود دارد.

    رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان بیان داشت: کشور ما به دنبال روابط اقتصادی علمی و فرهنگی با آلمان است که این امر می‌تواند نقش بسزایی در افزایش همکاری‌های دو کشور داشته باشد.

    وی گفت: ایران به دنبال تعمیق روابط صنعتی و اقتصادی با آلمان است.

    شافعی با بیان اینکه ایران اقتصادی بزرگ دارد و دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه به شمار می‌رود، گفت: رتبه چهارم ذخایر نفت دنیا و داشتن بزرگترین ذخایر گاز طبیعی و وجود نیروی ارزان‌قیمت و جوان از جمله امتیازاتی است که می‌تواند در روابط اقتصادی با ایران مدنظر قرار گیرد.

    وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تغییرات زیادی در کشور در حال انجام است، بیان داشت: از جمله این تغییرات می‌توان به اصلاح قانون مالیات که این موضوع تسهیلاتی را در گردشگری، حمل و نقل و سلامت ایجاد می‌‌کند و همچنین می‌توان به تحول جدی در قانون امور گمرکی اشاره کرد.

    شافعی بیان داشت: همچنین در برنامه ششم، مقابله با بحران کم‌آبی، توسعه بخش خصوصی و توسعه سرمایه‌گذاری صنعتی و بهره‌وری انرژی مدنظر قرار گرفته است.

    وی بیان داشت: همکاری مشترک در زمینه حمل ونقل، محیط‌زیست، خودروسازی، مخابرات، خدمات فنی و مهندسی زمینه‌ساز گسترش روابط دو کشور خواهد بود.

    شافعی بیان داشت: ایران در منطقه جایگاه مستحکم و باثباتی دارد و روابط آن با کشورهای منطقه از جمله افغانستان، عراق، سی‌آی‌اف می‌تواند تأثیر در اقتصاد کل منطقه داشته باشد.

    وی با بیان اینکه ما به روابط اقتصادی دو کشور ایران و آلمان خوشبین هستیم، گفت: شرکت‌های ایرانی تمایل به همکاری با شرکت‌های آلمانی را دارند.

    وی بیان داشت: امیدواریم با رفع موانع بانکی، شرایط توسعه بیشتر روابط بین بخش‌های خصوصی دو کشور فراهم شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو