عصر بازار

موافقت رهبر معظم انقلاب با تجمیع بیمه‌ها

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه بیمه سلامت توانایی مدیریت منابع را ندارد، درباره تجمیع بیمه‌هاگفت: در برنامه ششم توسعه به‌تدریج صندوق‌های بیمه‌ای باید تجمیع شوند و بنا بر گزارشاتی که به ما رسیده رهبر انقلاب نیز موافق تجمیع بیمه‌ها هستند.

موافقت رهبر معظم انقلاب با تجمیع بیمه‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمدنعیم امینی‌فرد ــ سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره اظهارنظر رئیس سازمان بیمه سلامت مبنی بر اینکه این سازمان می‌تواند منابع را به‌خوبی مدیریت کند، اظهار داشت: در حال حاضر امکان مدیریت منابع از سوی سازمان بیمه سلامت وجود ندارد زیرا زمانی که این سازمان تأخیر 8 الی 9 ماهه‌ای در پرداخت به برخی مراکز درمانی دارد قدرت نظارت بر منابع نیز وجود نخواهد داشت.

    نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته بر این باور هستیم که اگر سازمان بیمه سلامت از لحاظ ساختاری تقویت و تجمیع منابع انجام شود، همچنین سیاستگذاری‌ها نیز به‌درستی صورت پذیرد می‌توان این امید را داشت که سازمان بیمه سلامت قادر به مدیریت منابع خواهد بود.

    امینی‌فرد  تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه تلاش شده تا ساختار شورای عالی بیمه سلامت تقویت شود و این شورا سیاستگذار اصلی باشد در این صورت می‌توان به‌تدریج صندوق‌های بیمه‌ای را نیز تجمیع کرد حال اعضای کمیسیون بهداشت و درمان استثناهایی نیز برای تجمیع این صندوق‌ها قایل شده به‌گونه‌ای که درنظر داریم تا درمان مستقیم تأمین اجتماعی ادامه یابد و زیرمجموعه بیمه سلامت نباشد.

    وی یادآور شد: بیمه‌های نیروهای مسلح نیز برای تجمیع بیمه‌ها نیازمند اذن رهبری است که بنا بر گزارشاتی که به دستمان رسیده رهبر معظم انقلاب نیز موافق هستند اما اعلام کردند که ابتدا دیگر بیمه‌ها تجمیع شوند و در نهایت این بیمه نیز مشمول تجمیع شود.

    امینی فرد تأکید کرد: اگر به‌لحاظ ساختاری و سیاستگذاری سازمان بیمه سلامت تقویت شود در این صورت می‌توان در مدیریت سلامت موفق عمل کرد.

    سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در خاتمه به خانه ملت گفت: از سویی دیگر از موضوعات مهم در حوزه سلامت آن است که ما راهنمای بالینی به‌اندازه کافی نداریم، بنابراین وزارت بهداشت را مکلف کردیم که راهنمای بالینی را تبیین کند و آن را در اختیار بیمه سلامت قرار دهد چرا که اگر راهنمای بالینی اجرایی شود از بسیاری از هزینه‌های اضافی جلوگیری خواهد شد و عملاً بیمه دارای نظم منسجمی می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی