عصر بازار

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد:

کیش اینوکس پنجره‌ای رو به سرمایه‌گذاران خارجی

عصر اعتبار- مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برای بهره‌گیری از فرصت‌های جدید پس از برجام، نیاز به یک برنامه‌ریزی جدی وجود دارد، گفت: رویداد کیش اینوکس به عنوان یک پنجره منظم می‌تواند به طور هدفمند ظرفیت‌های کشور را در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی قرار دهد.

کیش اینوکس پنجره‌ای رو به سرمایه‌گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار، اسماعیل جلیلی درباره رویداد کیش اینوکس 2016 که قرار است از 10 تا 13 آبان سال جاری برگزار شود، گفت: رویکرد حوزه کسب و کار در ایران، پس از برجام یک فضای جدید را برای کشور به ویژه برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است. البته باید به این نکته توجه داشت که رویکرد دولت هم در بخش دیپلماسی سنتی سیاسی و هم دیپلماسی اقتصادی، مبتنی بر تمرکز به بخش خصوصی است و دولت نهایت تلاش خود را برای بهره‌گیری از این فرصت به عمل آورده است. هرچند در این مورد، انتظارات به صورت قطعی به آن سرعت و جذابیتی که فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران انتظار داشتند، حاصل نشده است. اما فضایی که در اقتصاد کشور به وجود آمده، نشان از ورود سرمایه‌گذاری کشور به یک فاز جدید است.

    وی افزود: برای بهره‌گیری از این فرصت جدید، نیاز به یک برنامه‌ریزی جدی وجود دارد و در واقع بخشی از این ایجاد جاذبه و کشش در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی، معرفی ظرفیت‌ها و جذابیت‌هایی است که در بازارهای کشور مانند بخش تولیدی، سرمایه‌ای، بانکی و بیمه ای وجود دارد. به این ترتیب معرفی ظرفیت‌های ایران در این بخش‌ها به سرمایه‌گذاران خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است.

    جلیلی فلسفه وجودی نمایشگاه‌ها را معرفی ظرفیت‌ها و ارائه اطلاعات شفاف در مورد هر یک از بازارهای کشور به متقاضیان و سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در قالب موسسات سرمایه‌گذاری به صورت حقیقی یا حقوقی دانست و گفت:  علاقمندی زیادی به سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد و به طور حتم رویداد کیش اینوکس فرصتی است که می‌تواند با ارائه اطلاعات دقیق و معرفی ظرفیت‌ها و جذابیت‌هایی که در بازارهای مختلف ایران وجود دارد، به جذب و ایجادکشش، سرمایه‌گذاران خارجی کمک کند .

    مشاور رئیس سازمان برنامه ‌و بودجه افزود: باید به این نکته توجه داشت که برخی از نمایشگاه‌ها و همایش‌هایی که برگزار شده، هدفی جز برگزاری صرف نمایشگاه نبوده و تحرک جدی برای بازار ایران ایجاد نکرده است. بنابراین رویکردی که در برگزاری نمایشگاه‌ها باید مدنظر قرار بگیرد، باید مبتنی بر سیاست‌های اقتصادی کشور برای پوشش آن بخشی از حوزه اقتصاد باشد که به معرفی ظرفیت‌ها نیاز دارد. به این ترتیب، کیش اینوکس به عنوان یک پنجره گشوده در مقابل سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در‌ ایران است.

    وی ادامه داد: نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور به طور یقین، اگر به صورت هدفمند و در جهت تحقق اهداف، برنامه‌ها و سیاست‌های کشور به خصوص در فرصتی که در فضای پسا برجام ایجاد کرده، باشد و تعامل مناسبی را میان فعالان اقتصادی داخلی و خارجی ایجاد کند، می‌تواند در تحرک بخشیدن به بخش خصوصی، کسب وکار، بازارهای تولید، سرمایه ای، بانکی و بیمه‌ای نقش بسزایی داشته باشد.

    جلیلی تصریح کرد: رویداد کیش اینوکس به عنوان یک پنجره منظم می‌تواند به طور هدفمند، ظرفیت‌های کشور را در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی  قرار دهد و می‌توان به این رویداد به عنوان یک فرصت برای کشور نگاه کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو