عصر بازار

مدیر پروژه جستجوگر بومی خبر داد

پیش‌بینی درآمد ۵۰۰ میلیون دلاری موتور‌ جست‌وجوهای بومی در ایران

عصر اعتبار- مدیر پروژه جستجوگر بومی گفت: در صورت حمایت کاربران ایرانی و فرهنگسازی در استفاده از جستجوگرهای بومی، گردش مالی تجارت الکترونیک ایران به اندازه درآمد فروش یک سال گاز کشور خواهد شد.

پیش‌بینی درآمد ۵۰۰ میلیون دلاری موتور‌ جست‌وجوهای بومی در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، امیرعلی خیراندیش با بیان این مطلب اظهار داشت: در کشورهای توسعه‌ یافته از لحاظ اقتصادی حدود دو درصد تولید ناخالص (GDP) به تجارت الکترونیک اختصاص دارد، اگر این موضوع در کشور ما محقق شود، قابل پیش‌بینی است که بیش از 10 میلیارد دلار در صنعت تجارت الکترونیک ایران گردش مالی وجود داشته باشد که این رقم معادل فروش یک سال از صادرات گاز و یا خرید بیش از یکصد هواپیمای بوئینگ است.

    مدیر اجرایی پروژه جستجوگر بومی تصریح کرد: نکته قابل تامل این است که برای کسب این درآمد نه سرمایه های ملی و مواد اولیه کشور به فروش می رسد و نه هزینه های گزاف برای ایجاد خرید دستگاه ها و احداث کارخانه ها اختصاص یافته است، بلکه جستجوگر بومی تنها با ارائه خدمات برای کاربران ارزش ایجاد می کند.

    خیراندیش گفت: موتورهای جستجو در کشورهای توسعه یافته به عنوان یکی از زیرساخت های مهم تجارت الکترونیک و صنعت فناوری اطلاعات به حساب می آیند و بر همین اساس اگر قرار است جهش و رونقی در صنعت IT کشور صورت پذیرد، ابتدا باید شاهد اراده ملی و حمایت همه جانبه از جویشگرهای بومی باشیم.

    وی ادامه داد: اگرچه قابل پیش بینی است درآمد موتورهای جستجوگر بومی در ایران به طور مستقیم سالانه بیش از 500 میلیون دلار است اما تاثیرات آن در تجارت الکترونیک کشور می تواند این صنعت را به رونق 10 میلیارد دلاری از طریق معرفی بازارهای محلی و صنایع کوچک برساند، رقمی قابل توجه که موجب یگانگی حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات ایران در خاورمیانه خواهد شد.

    وی با بیان اینکه در شرایط کنونی به حمایت های معنوی مردم و فرهنگ سازی در استفاده کاربران از جویشگرهای بومی نیاز داریم، افزود: ظرفیت درآمدزایی جستجوگرهای بومی کمتر از کشف میدان های جدید نفت و گاز نیست ولی از آنجایی که این صنعت در کشور ناشناخته است باعث شده آن طور که باید و شاید نتوانیم از چنین پتانسیل بالقوه ای بهره برداری کنیم.

    خیراندیش با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های توسعه ‌یافتگی صنعت IT، داشتن موتور جستجوی بومی است، افزود: تا همینجا هم جستجوگرهای عام از فقدان جویشگر بومی در ایران میلیون ها دلار درآمد کسب کرده اند و امروز زمان آن فرارسیده با فرهنگ سازی، این ثروت بزرگ را مردم خودمان در اقتصاد کشور به گردش درآورند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو