عصر بازار

مدیرعامل بانک مسکن خبر داد

آمادگی بانک مسکن برای راه اندازی موسسه های پس انداز و تسهیلات منطقه ای

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک مسکن از آمادگی این بانک برای راه اندازی موسسه های پس انداز و تسهیلات مسکن منطقه ای با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

آمادگی بانک مسکن برای راه اندازی موسسه های پس انداز و تسهیلات منطقه ای
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدهاشم بت شکن در شانزدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران افزود: دو هفته پیش شورای پول و اعتبار برای نخستین بار مجوز ایجاد یک نهاد اعتباری جدید به شکل تخصصی در بخش مسکن را صادر کرد تا این موسسه های در شعاع یک منطقه و استان بتوانند تسهیلات مسکن پرداخت کنند.
    وی اضافه کرد: مجوز آغاز فعالیت این موسسه ها باید از سوی بانک مرکزی صادر شود و سرمایه مورد نیاز آنها در تهران 500 میلیارد ریال و در سایر شهرها 300 میلیارد ریال تعیین شده است.
    بت شکن گفت: از نظر قانونی بانک مسکن می تواند برای راه اندازی این موسسات با بخش خصوصی 20 درصد سرمایه گذاری کند تا این صندوق ها بتوانند در یک منطقه و یا استان در زمینه تامین تسهیلات مسکن با سود تسهیلات مناسب متقاضیان اقدام کنند.
    وی یک شعبه ای بودن، کوچک و کارآمدی، ذخیره سپرده دو درصدی و امکان شهرک سازی در منطقه خاص را از مزیت های راه اندازی این موسسه ها عنوان کرد و افزود: پیشنهاد بانک مسکن تشکیل این موسسه های اعتباری در مرحله نخست در پنج استان تهران، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان و دو صندوق برای توسعه سواحل مکران و احیای بافت های فرسوده ناکارآمد شهری است.
    مدیرعامل بانک مسکن گفت: با تامین 20 درصد سرمایه این موسسه ها از سوی بانک مسکن، 80 درصد سهام آنها با پذیره نویسی عام از سوی انبوه سازان، سازندگان، پیمانکاران و بخش خصوصی تامین می شود.
    بت شکن تاکید کرد باید مقررات بانک مرکزی در این موسسه ها رعایت شود.
    وی ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای مسکن، سهولت اجرای مقررات، هزینه های پایین غیربهره ای و اعطای تسهیلات و جذب سپرده های منطقه ای را از مزیت های راه اندازی این موسسه ها در یک استان یا منطقه برای توسعه بازار مسکن عنوان کرد.
    در شانزدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران که دوازدهم و سیزدهم مهرماه در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار می شود معماری مسکن در ایران، سیاست های زمین، مالیات های بخش مسکن، واسطه گری در بازار مسکن و ساماندهی بافت های ناکارآمد شهری و مزیت های ایجاد بانک های توسعه ای مسکن بررسی می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو