عصر بازار

مدیر عامل بانک رفاه:

صنعت گردشگری می تواند اقتصاد ایران را از تک محصولی خارج سازد

عصر اعتبار: دکتر محمد علی سهمانی مدیر عامل بانک رفاه گفت: گردشگری یکی از مهمترین بخش های خدمات است که می تواند باعث خروج ایران از اقتصاد تک محصولی شود.

صنعت گردشگری می تواند اقتصاد ایران را از تک محصولی خارج سازد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰
  • صنعت گردشگری می تواند اقتصاد ایران را از تک محصولی خارج سازد
  • صنعت گردشگری می تواند اقتصاد ایران را از تک محصولی خارج سازد
  • صنعت گردشگری می تواند اقتصاد ایران را از تک محصولی خارج سازد
  • صنعت گردشگری می تواند اقتصاد ایران را از تک محصولی خارج سازد
  • صنعت گردشگری می تواند اقتصاد ایران را از تک محصولی خارج سازد

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر سهمانی مدیر عامل بانک رفاه در پنل فرآیندها،‌ قوانین و مقررات، مشوق ها و روش های تامین مالی در صنعت گردشگری ایران در سخنانی با عنوان نقش بازار پول و سیستم بانکی در تامین مالی حوزه گردشگری وگردشگران با تشریح بازار مالی و بازار سرمایه،‌ تفاوت ها و ماهیت های آن، اظهار داشت: بازار مالی مسئولیت تامین مالی پروژه های کوتاه مدت و خرد را بر عهده دارد، در صورتی که بازار سرمایه مسئول تامین مالی پروژه های بلندمدت و کلان است.
مدیرعامل بانک رفاه در ادامه با بیان اینکه نظام اقتصادی ایران بانک محور است، خاطرنشان ساخت: در ایران سازوکار تامین مالی به دلیل بانک محور بودن اقتصاد، متفاوت است، بدین شکل که بانک ها مسئول تامین مالی انواع پروژه های کوتاه و بلندمدت یا خرد و کلان هستند.
وی در ادامه ابزار امیدواری کرد بازار سرمایه با تقویت خود،‌ ایفاگر نقش اصلی در تامین مالی پروژه ها شود.
مدیر عامل بانک رفاه مهم ترین مبحث در صنعت گردشگری را نحوه تامین مالی و سرمایه این حوزه دانست و خاطرنشان ساخت: در سال های اخیر به دلیل محدودیت های ایجاد شده، بانک ها مسئولیت تامین مالی سرمایه گذاری حوزه گردشگری را بر عهده داشته اند. امیدواریم در پسابرجام این محدودیت ها مرتفع شود و بازار سرمایه بتواند نقش آفرین باشد.
وی در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین مدل های تامین مالی صنعت گردشگری پرداخت و اظهار داشت: اوراق گواهی سپرده خاص یکی از ابزارهای تامین مالی نظام بانکی است و می تواند بابت تامین مالی مشتریان بانک ها در میان مدت و بلندمدت مفید واقع شود. این ابزار برای تامین مالی پروژه های خاص به کار می رود و ابزاری موثر و مطلوب است.
دکتر سهمانی افزود: این ابزار به دلیل اینکه سرمایه های خرد افراد را برای تامین مالی پروژه ها جمع آوری می کند، بسیار مورد استقبال بانک مرکزی است.
مدیرعامل بانک رفاه منابع صندوق توسعه ملی را دیگر ابزار موثر در تامین مالی پروژه های گردشگری عنوان کرد و افزود: تاکنون چندین پروژه کلان گردشگری از این منبع تامین مالی شده است. این ابزار مناسب طرح های بلندمدت است همچنین به دلیل اینکه تسهیلات صندوق توسعه ملی با نرخ قابل قبول و بازپرداخت طولانی مدت پرداخت می شود، می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر انجام پروژه ها داشته باشد. بانک رفاه نیز به عنوان بانک عامل، آمادگی کامل پذیرش این تسهیلات و ارائه آن به مشتریان را دارد.
دکتر سهمانی صدور کارت نقدی برای گردشگران داخلی وخارجی با هدف کاهش عواقب حمل پول نقد را دیگر ابزار مهم در تامین مالی پروژه های گردشگری دانست و گفت: این ابزار برای تامین مالی خرد به کار گرفته می شود که روشی مناسب و کارآمد است.
وی تامین مالی مستقیم خارجی را دیگر روش مطلوب تامین مالی حوزه گردشگری عنوان و تصریح کرد: این روش یکی از کم ریسک ترین روش ها برای سرمایه پذیرها به شمار می رود.
گفتنی است همایش بین المللی سرمایه گذاری در صنعت گردشگری با رویکرد اقتصاد مقاومتی با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی، دکتر سیف رئیس کل بانک مرکزی، دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و جمعی از مسئولان دستگاه های ذی ربط حوزه گردشگری و توریسم 11 و 12 مهرماه سالجاری در سالن اجلاس سران و هتل هما برگزار شد.
بانک رفاه در این همایش با برپایی غرفه به معرفی خدمات ارزی و ریالی خود پرداخت.

برچسب ها
پورسعید خلیلی