عصر بازار

نوبخت در نشست هفتگی با خبرنگاران مطرح کرد:

تعیین ساز و کاری از سوی دولت برای معقول‌تر شدن قیمت ارز

عصر اعتبار- سخنگوی دولت گفت: از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم هر کسی را در هر جایگاهی تخلفی کرده و دریافتی‌اش خلاف قانون بوده تعقیب کند.

تعیین ساز و کاری از سوی دولت برای معقول‌تر شدن قیمت ارز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران در تشریح نحوه تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس، گفت: این برنامه از سال 93 نگارش شد، از همه ظرفیت‌ها استفاده کردیم و یک لایحه کاملی را مبنی بر 29 موضوع فرابخشی و 14 موضوع دیگر به عنوان چالش مطرح کردیم.

    وی افزود: کمیسیون تلفیق 27 رای مثبت به کلیات برنامه ششم داد و وارد جزئیات شد، همه حرف و حدیث‌ها با عزم نمایندگان مجلس به پایان رسید.

    سخنگوی دولت گفت: تا دهه فجر امسال 500 پروژه عظیم عمرانی در سراسر کشور افتتاح خواهد شد.

    نوبخت همچنین افزود: بیش از 20 هزار و 500 میلیارد تومان از بدهی به پیمانکاران را تسویه خواهیم کرد.

    وی درباره خارج کردن خودروهای فرسوده تصریح کرد: مصمم بودیم 90 هزار تاکسی فرسوده را از ناوگان خارج کنیم که براساس آخرین گزارش دریافتی بیش از 56 هزار و 626 صاحب خودرو فرسوده ثبت‌نام کردند و تا الان 21 هزار و 818 تاکسی یا خودروی جدید تحویل داده شده است.

    نوبخت به سرشماری نفوس و مسکن اشاره کرد و گفت: تا ساعت 6 صبح امروز بیش از 1 میلیون و 300 هزار خانوار نیز در برنامه سرشماری نفوس و مسکن ثبت‌نام کردند و جا دارد تشکر ویژه‌ای از مردم شریف ایران داشته باشیم.

    سخنگوی دولت درباره افزایش قیمت ارز در بازار خاطرنشان کرد: فضا مناسب است و برای تک نرخی کردن ارز همکاران من در حال تهیه بودجه 96 هستند، ضمن آن که آن را در وقت مقرر به محلس تقدیم خواهیم کرد.

    وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز باید تعدیل شود و لزومی ندارد افزایش قیمت ارز رخ دهد، گفت: ساز و کاری تعیین خواهیم کرد که ارز قیمت معقول‌تر بگیرد.

    نوبخت درباره فیش‌های حقوقی نجومی خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم هر کسی را در هر جایگاهی تخلفی کرده و دریافتی‌اش خلاف قانون بوده تعقیب کند و ما نیز در این زمینه تابع قانون هستیم.

    سخنگوی دولت در بخش دیگری از نشست‌خبری خود گفت: مقدمات شکایت درباره بازگرداندن 2 میلیارد دلار در شورای عالی امنیت و وزارت اقتصاد فراهم شده و در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد.

    وی درباره ادعای آلمان مبنی بر گذاشتن پیش شرط برای عادی‌سازی روابط با ایران، خاطرنشان کرد: واقعیت امر این است که هیچ کشوری در جهان نمی‌تواند برای نظام جمهوری اسلامی ایران شرط و شروط قائل شود. نیازمند ارتباط با کشورها با هیچ پیش شرطی نیستیم. پیش شرط ما این است که کشورها به قوانین و باورهای ملت ایران احترام بگذارند. این مسئله کاملا روشن است و همه گروه‌های سیاسی در امر اینکه ما باید از استقلال برخوردار باشیم قبول دارند.

    نوبخت تاکید کرد: اسرائیل یک رژیم جعلی است که توسط قدرت‌های پیروز جنگ جهانی دوم ایجاد شده و دست‌شان به خون فلسطینی‌های بی‌گناه آلوده است.

    سخنگوی دولت در ادامه تصریح کرد: از وزیر خارجه آلمان سوال کردم که شما پس از برحام به ایران آمدید و نشان دادید که هوشمند هستید، اما این چه جمله‌ای بود که گفتید و ایشان اعلام کردند این حرفی که از طرف من گفته شده تحریف است و من کاملا موضع جمهوری اسلامی ایران را درک می‌کنم. من فقط دیدگاه مردم آلمان را درباره اسرائیل توضیح دادم.

    وی در ادامه گفت: وزیر خارجه آلمان تایید کرد که اسرائیل حقوق بشر را رعایت نمی‌کند.

    نوبخت اظهار داشت: موضع ما همان موضع نظام است و اسرائیل را به هیچ وجه  به رسمیت نمی‌شناسیم.

    سخنگوی دولت درباره تراریخته‌ها گفت: در این باره دیدگاه‌های علمی وجود دارد، البته مراجع معظم در مقاطع مختلف اظهارنظر کرده‌اند. ما بحث علمی را به مباحث فقهی و شرعی نکشانیم و نظر مراجع برای ما بسیار مهم است. در این باره اختلاف نظر وجود دارد. در دولت ستادی تشکیل شده و نظرات مختلف را جمع کرده و موضع رسمی دولت در قالب ستاد اعلام می‌شود. هم‌اکنون هم از تراریخته استفاده می‌شود و هر حرفی می‌تواند بر بازار عرضه و تقاضا تاثیر بگذارد. ما نظرات مراجع را قابل احترام می‌دانیم

    وی درباره بحث‌های حاشیه‌ای علیه دولت گفت: برخی مسائل حاشیه‌ای علیه دولت تا انتخابات 96 ادامه خواهد داشت، البته بعضی اظهارنظرها را دلسوزانه می‌دانیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو