عصر بازار

۱۰هزار واحد صنعتی با استفاده از تسهیلات بانکی از رکود خارج شدند

عصر اعتبار- معاون اول رئیس جمهوری گفت: بیش از۱۰ هزار واحد صنعتی در سراسر کشور با استفاده از تسهیلات بانکی از وضعیت رکود خارج شده اند.

۱۰هزار واحد صنعتی با استفاده از تسهیلات بانکی از رکود خارج شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری سه شنبه درگفت وگو باخبرنگاران در فرودگاه بجنورد اظهارکرد:در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب ، دولت هم اولویت برنامه های کاری خود را در این زمینه تدوین کرده است.
    وی افزود: به همین منظور 120 طرح مهم اولویت گذاری شده و مبنای انتخاب این طرح ها هم تحرک بخشی به اقتصاد است که تمامی بخش های کشاورزی، صنعت و انرژی را شامل می شود.
    معاون اول رئیس جمهوری اظهار کرد: بیشتر وزارت خانه ها در سیاست های اقتصاد مقاومتی خوب عمل کرده اند و بعضا هم در برخی موارد از برنامه جلوتر هستند.
    وی خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات به هفت هزار و 500 طرح صنعتی یکی از طرح های مهم کشور است که هم اکنون موانع ارایه تسهیلات به این واحدها برداشته شده است.
    معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه استان های مرزی بایستی در بخش صادرات فعال شوند، گفت: تراز تجارت بازرگانی کشور در 6 ماه نخست امسال 2میلیارد دلارمثبت بوده بدین معنی که صادرات منهای نفت خام،بیشتراز واردات است و این موضوع نشان از کاهش اتکا به درآمدهای نفت خام دارد.
    وی در ادامه افزود: بحث مبارزه با قاچاق هم یکی دیگر از برنامه های اولویت دار کشور در سال 95 است که تحرک خوبی در این بخش انجام گرفته است.
    معاون اول رئیس جمهوری سفربه خراسان شمالی را فرصتی مناسب برای بازدید از نحوه اجرا وپیشرفت طرح های عمرانی و رسیدگی به مشکلات استان یاد کرد.
    معاون اول رئیس جمهوری در سفر یک روزه خود به خراسان شمالی که وزرای نیرو وتعاون، کار ورفاه اجتماعی و شمار دیگری از معاونان وزرا وی را همراهی می کنند و در این دیدارموارد دیسپاچینگ توزیع برق بجنورد وهمچنین سد غلامان شهرستان راز وجرگلان مورد بازدید قرار می گیرد.
    نشست شورای اداری استان نیز امروز با حضور دکتر جهانگیری به عنوان رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیرو برگزار می شود و در آن مسایل و برنامه های استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی بررسی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی