عصر بازار

بهبود اقتصاد کشور به همت و پشتکار بیشتر نیاز دارد

عصر اعتبار: طی دو جلسه جداگانه سیدرضا انواری سرپرست جدید اداره کل مبارزه با پولشویی و سید سعید وکیلی سرپرست اداره کل مشارکت ها و توسعه شبکه بین الملل با حضور غلامرضا پناهی عضو هیأت مدیره، حسین بارانی سرپرست معاونت منابع انسانی بانک و تنی چند از روسای ادارات کل ، معرفی و فعالیت خود را در سمت‌های جدید، رسماً آغاز کردند.

بهبود اقتصاد کشور به همت و پشتکار بیشتر نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲:۰۰
  • بهبود اقتصاد کشور به همت و پشتکار بیشتر نیاز دارد
  • بهبود اقتصاد کشور به همت و پشتکار بیشتر نیاز دارد
  • بهبود اقتصاد کشور به همت و پشتکار بیشتر نیاز دارد
  • بهبود اقتصاد کشور به همت و پشتکار بیشتر نیاز دارد
  • بهبود اقتصاد کشور به همت و پشتکار بیشتر نیاز دارد

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، پناهی طی سخنانی که در اداره کل مبارزه با پولشویی ایراد کرد، ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم اظهار داشت: در دنیای امروز بحث مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم در موسسات و سازمان‌های مالی و بانک‌ها مورد تاکید است. بانک‌ها باید در جهت پوشش ریسک‌های عملیاتی خود و مراقبت از حسن شهرت و اعتبارشان نسبت به شناسایی کامل مشتریان با ایجاد فرایند و نظام کنترل مناسب جهت جلوگیری از ورود وجوه حاصل از فعالیت‌های غیرقانونی اقدام نمایند.
وی افزود: شاکله اصلی مبارزه با پولشویی این است که بانک‌ها باید مشتریانشان را بشناسند و بدانند که مشتریانشان در چه سطح و حجمی فعالیت می‌کنند و جدیدترین اطلاعات در رابطه با مشتری را داشته باشند و بانک به عنوان یک حرفه باید شرایط و مقررات آن را بداند تا بتواند از ورود وجوه فعالیت‌های غیرقانونی به سیستم‌ مالی جلوگیری کند.
عضو هیأت مدیره افزود: خوشبختانه در ارتباط با مبارزه با پولشویی قوانین مناسب و محکمی داریم و ما باید تمام امور مربوط به مبارزه با پولشویی را در چارچوب قانون مصوب کشور خودمان انجام دهیم.
وی گفت: بحث مبارزه با پولشویی این نیست که ما به خاطر فشار از خارج به آن بپردازیم بلکه ما خیلی قبل‌تر از این به شناخت مشتریان و نوع فعالیت‌های آنها توجه می‌کردیم. هدف اصلی، ایجاد موانع و پیشگیری از ورود وجوه حاصل از فعالیت‌های غیرقانونی به نظام بانکی است.
وی در پایان از عملکرد لطیفی رئیس سابق اداره کل مبارزه با پولشویی قدردانی کرد.
پناهی در مراسم معارفه سرپرست اداره کل مشارکت‌ها و توسعه شبکه بین‌الملل نیز گفت: سابقه و گذشته بانک ملی ایران نشان می‌دهد که هم در داخل و هم در عرصه بین الملل توانسته است در حوزه اقتصادی کشور و در تامین مالی پروژه‌ها نقش عمده و چشمگیر داشته باشد.
وی افزود: بانک ملی ایران از گذشته تاکنون در قراردادهای مالی و فاینانس بسیاری نقش فعال داشته و شرکت‌ها و موسسات بسیاری با مشارکت و کمک این بانک تشکیل شده و هم اکنون در حال فعالیت می‌باشند.
پناهی ادامه داد: متاسفانه در گذشته این بانک بر اثر تحریم‌های بانکی در اجرای برخی فعالیت‌های خود با مشکل مواجه بود که خوشبختانه با برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه، این بانک امروزه می‌تواند به خوبی ایفای نقش کند و از فعالان اقتصادی و به طور کلی اقتصاد و صنعت کشور حمایت کند.
وی گفت: بانک ملی ایران برند بزرگ و خوش‌‌نامی است و طبیعتاً باید فعالیت‌ آن فراتر از کشور بوده و خارج از کشور نیز متناسب با نام بزرگ خود در جذب و تامین سرمایه‌گذاری خارجی و حمایت از تجارت خارجی و فعالیت‌های اقتصادی موثر مبادرت کند و با تعاملات بیشتر نسبت به جذب سرمایه‌گذاری بیشتر خارجی تلاش و با همت و پشتکار به اقتصاد کشور کمک کنیم.
بارانی نیز در این جلسه گفت: بخش ارزی همواره یکی از بخش‌های درآمدزا برای بانک بوده است، گرچه مدتی وجود تحریم‌ها این بخش را با مشکل مواجه کرده بود ولی خوشبختانه با رفع آن ها بخش ارزی بانک به‌روزهای اوج خود باز می‌گردد و امیدوارم همانند دوران درخشان گذشته بتواند برای بانک ملی ایران درآمد زا باشد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی