عصر بازار

ضوابط پرداخت هزینه داروهای خارجی جانبازان نیروهای مسلح

عصر اعتبار- سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح در راستای ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به جانبازان نیروهای مسلح، علاوه بر پوشش تمامی داروهای درمانی مورد نیاز جانبازان و عائله تحت تکفل آنان، تعداد ۲۵۰ قلم داروی خارجی را بصورت رایگان در اختیار فرد جانباز قرار می دهد.

ضوابط پرداخت هزینه داروهای خارجی جانبازان نیروهای مسلح
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا؛ برابر ماده 12 فصل سوم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، حدود خدمات بیمه بهداشتی، درمانی (همگانی، مکمل، خاص) قابل ارائه به خانواده شاهد، آزادگان و افراد تحت تکفل آنها طبق مفاد قانون بیمه همگانی درمانی کشور و قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی، است.

    بر این اساس، سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح به منظور نظارت بیشتر و ارائه خدمات بهتر و با کیفیت به جامعه هدف، کلیه خدمات دارویی را برابر داروهای فارماکوپه‌ای که به تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذل و دارو رسیده است، ارائه می دهد.

    این سازمان تمامی خدمات یادشده را بطور رایگان به جانبازان و عائله تحت تکفل آنان ارائه می‌دهد بدین گونه که فرد جانباز با مراجعه به داروخانه های منتخب طرف قرارداد با سازمان، بدون پرداخت هیچگونه وجهی، داروهای خود را تأمین می کند و یا اگر اسناد پرداخت هزینه های دارویی را به شعب روزپرداخت سازمان ارائه دهد، برابر ضوابط و تعرفه مصوب دولتی بطور 100 درصد هزینه های مربوطه به جانبازان پرداخت می‌شود.

    همچنین سازمان تعداد 250 قلم داروی خارجی را علاوه بر داروهای فارماکوپه‌ای، بطور رایگان و صرفاً برای خود فرد جانباز، تحت پوشش دارد.

    به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح؛ از سویی دیگر برخی از جانبازان، داروهای خارجی (علاوه بر 250 قلم داروی فوق) را برابر نسخه ها و سفارش پزشکان متخصص تهیه می کنند که سازمان به ندرت و تک شمار، بخشی از هزینه های مربوط به آن را به جانبازان پرداخت می نماید. چراکه داروهای خارجی سفارش شده، مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو نبوده و سازمان نیز نمی تواند خارج از ضوابط مصوب و ابلاغی اقدام کند و هر نوع داروی خارجی تازه وارد کشور شده و بدون تأیید را تحت پوشش خود قرار دهد.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی