عصر بازار

سازمان مالیاتی، پایگاه اصلی اطلاعات اقتصادی کشور

عصر اعتبار- وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه سازمان امور مالیاتی کشور باید اصلی ترین پایگاه و اساس گردش اطلاعات اقتصادی کشور باشد، گفت: همه ارکان نظام باید این سازمان را در برخورداری از اطلاعات جامع و کامل اقتصادی حمایت کنند و در موقع لزوم، اطلاعات مالی این سازمان مبنای برنامه های اقتصادی کشور قرار گیرد.

سازمان مالیاتی، پایگاه اصلی اطلاعات اقتصادی کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»  به نقل از ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی، روز چهارشنبه 14 مهرماه، در مراسم افتتاحیه اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور، خواستار اجرای هر چه سریعتر طرح جامع مالیاتی و بومی سازی آن با تکیه بر دانش و توان متخصصان داخلی شد.

    وی با بیان اینکه بهترین راه مقابله با فرار مالیاتی و نظارت و کنترل بر آن، ایجاد نرم افزارهای کارآمد است، عنوان داشت: نقش نرم افزار در کنترل فرار مالیاتی کارآمدتر از هر عامل دیگری است.

    حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با اشاره به اینکه روند رشد درآمدهای مالیاتی در طی سال های اخیر، روند مطلوبی بوده، اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی کشور عملکرد خوبی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته به طوریکه در حال حاضر سهم درآمدهای مالیاتی از بودجه جاری نسبت به سهم نفت، فاصله نسبتا زیادی گرفته است.

    وی با ذکر این مطلب که در تمام دنیا، بزرگترین تشکیلات اداری و دقیق ترین قواعد و قوانین در نظام های مالیاتی ایجاد شده، گفت: به ویژه درکشورهای توسعه یافته، فرار مالیاتی یک منکر بزرگ و بدون بخشش محسوب می شود و حتی بالاترین مقامات کشوری نیز حق فرار مالیاتی ندارند و به شدت با آنها برخورد می شود.

    وزیر دادگستری، سازمان امور مالیاتی کشور را عامل و کارگزار سلامت اجتماعی عنوان کرد و خطاب به مدیران و کارگزاران نظام مالیاتی گفت: شما سربازان سپاه سلامت اجتماعی و اقتصادی هستید.

    وی ادامه داد: افرادی که مرتکب فرار می شوند، در حقیقت مال یک ملت را نمی پردازند که این فعل حرام باعث می شود که تکالیف عبادی و شرعی افراد نیز مورد قبول واقع نشود.

    وی با تاکید بر اینکه پرداخت مالیات مقدم بر زکات و سایر وجوهات شرعی است، عنوان داشت: هر فردی از جامعه که دارای درآمد است، باید پرونده مالیاتی داشته و مالیات بپردازد؛ چرا که پرداخت مالیات در ارتباط با رفع مسایل اساسی اجتماعی و اقتصادی کشور است.

    حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود، به فاصله زیاد نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی در ایران و سایر کشورهای پیشرفته و توسعه یافته اشاره کرد و گفت: ما با بالا بردن نرخ مالیات‏ها به منظور افزایش نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی موافق نیستیم و بهترین راه افزایش درآمدهای مالیاتی، کاهش فرارهای مالیاتی و ایجاد پایه های جدید مالیاتی است.

    وی در ادامه سخنان خود به دریافت عادلانه، منصفانه و همراه با اخلاق مالیات تاکید کرد و گفت: مالیات حقوق عامه است اما این باعث نمی شود که حقوق فردی نادیده انگاشته شود؛ لذا مالیات باید با وسواس، دقت و منطبق بر عدالت اخذ شود چرا که انصاف، عدالت و اخلاق است که باعث می شود مالیات برکت داشته باشد و اقتصاد کشور را شکوفا کند.

    وی شفافیت اقتصادی را مهمترین عامل پیشگیری از مفاسد اقتصادی عنوان کرد و گفت: به اعتقاد من، همه افراد جامعه که به هر نحوی درآمد دارند باید دارای پرونده مالیاتی باشند و حتی افرادی که از مالیات معاف هستند نیز باید اظهارنامه بدهند و تنها در این صورت است که نظم و قاعده در کشور ایجاد می شود و حساب و کتاب همه افراد روشن است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو