عصر بازار

کمترین ارزش پوند در ۳۱ سال گذشته؛

کاهش بی‌سابقه ارزش پول ملی انگلستان

عصر اعتبار- پوند انگلیس برای اولین بار، در روز چهارشنبه به زیر ۱.۲۷ دلار رسید که این مسئله از سال ۱۹۸۵ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

کاهش بی‌سابقه ارزش پول ملی انگلستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، پوند استرلینگ برای دو هفته مداوم، با کاهش چشمگیری مواجه شده است. این کاهش ارزش به دلیل نگرانی در مورد این مسئله بوده است که انگلستان، سیاست‌های مهاجرتی سخت‌تری را به کار می‌گیرد و از بلوک اروپایی نیز، در مسائل اقتصادی و ثروت جدا خواهد شد و همچنین بازار کار و سرمایه‌گذاری خارجی را از دست خواهد داد.

    این نگرانی‌ها بعد از سخنرانی ترزا می، نخست‌وزیر انگلستان نیز رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت و پوند به پایین‌ترین میزان ارزش خود از سال 1985 تاکنون رسید. با این‌ حال، به نظر می‌رسد علائمی از ثبات در بازار ارز این کشور نیز مشاهده شود.

    به هر حال استرلینگ، با کاهش چشمگیری مواجه شده که در طول 31 سال گذشته بی‌سابقه بوده است و قیمت آن در روز چهارشنبه، به زیر 1.2686 دلار سید؛ اما اندک زمانی بعد از باز شدن بازارها، به رقم 1.2720 دلار ارتقا یافت و این ارز، با کاهش ارزش 0.4 درصدی و یا 88.31 پنسی در هر یورو مواجه شد.

    گرگ گیبس، مدیر خانه پژوهش مستقل گلوبال FX Capital در گفتگو با رویترز در این‌ باره گفت: «استرلینگ با تأخیری طولانی، در نهایت با توجه به عدم اطمینان در مورد اجرایی شدن برگزیت و همچنین با توجه به اقتصاد مقاوم انگلستان در مواجهه با تغییرات، به این مسئله پاسخ داد.»

    وی اضافه کرد: «چشم‌انداز این بازار منفی است؛ اما پریدن بر روی واگن فروش پوند نیز به‌ شدت خطرناک است.»

    بر این اساس، صنعت مالی انگلیس می‌تواند 38 میلیارد پوند معادل 48.3 میلیارد دلار را در سایه جدایی سخت از اتحادیه اروپا از دست داده و باعث دسترسی سخت این کشور به بازار مالی اتحادیه اروپا شود.

    با کاهش ارزش پول ملی انگلیس، این کشور فرصت‌های زیادی را از دست خواهد داد و این مسئله باعث خروج کارگران و کارمندان اتحادیه اروپا و نیز از دست رفتن فرصت‌های شغلی زیادی در این کشور خواهد شد.

    اقتصاد انگلستان تاکنون واکنش چندانی به مسئله برگزیت نداشته است؛ اما کاهش ارزش پول ملی انگلیس نشان داد که از این‌ پس و با اجرایی شدن روند برگزیت، می‌توان منتظر اتفاقات جدیدی در این خصوص بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو