عصر بازار

۴هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از بدهی دولت پرداخت شد

رشد ۸۰درصدی مستمری بازنشستگان

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پروژه نفت و گاز که ٤٩ درصد متعلق به سازمان تامین اجتماعی است، به زودی بهره برداری می‌شود.

رشد ۸۰درصدی مستمری بازنشستگان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سیدتقی نوربخش به همراه مدیران ستادی در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دولت با عنوان هنر تدبیر افزود: اولین رسالت سازمان تامین اجتماعی، پرداخت به موقع مستمری است که به روز، پرداخت می‌شود و حتی یک روز از پرداخت آن تخطی نشده است.

    وی بیان کرد: البته با وجود رشد 80درصدی میزان مستمری این افراد در طول سه سال گذشته، هنوز جبران مافات نکرده‌ایم.

    نوربخش اظهار داشت: زمانی که دولت تدبیر و امید روی کار آمد، میزان مستمری ماهانه پرداختی از سوی تامین اجتماعی 18هزار میلیارد ریال بود، اما اکنون به 33هزار میلیارد ریال رسیده است.

    وی گفت: نقش تامین اجتماعی در پیشرفت‌ها و کارنامه دولت کاملا مشخص است، به طوری که یک چهارم تخصیصی کل کشور در اختیار سازمان تامین اجتماعی است.

    مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: اگر بودجه دولت 20هزار میلیارد تومان در طول ماه است، پنج هزار و 200میلیارد تومان آن در ماه به تامین اجتماعی تخصیص داده می‌شود.

    نوربخش در ادامه اظهار داشت: 5 هزار و 200مستمری بگیر و بازنشسته از خدمات 14 گانه این سازمان بهره مند هستند.

    *بزرگترین پروژه نفت و گاز بزودی به بهره برداری می‌رسد

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه به موضوع فعالیت های اقتصادی این سازمان در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در بخش صنعتی، اقتصادی و سرمایه گذاری خدمات خوبی از سوی این سازمان در حال انجام است.

    وی اظهار کرد: بحث ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پروژه نفت و گاز که 49درصد متعلق به سازمان تامین اجتماعی است، به زودی و با برنامه ریزی‌های انجام شده بهره برداری می‌شود.

    نوربخش ادامه داد: اولین مرحله ستاره خلیج فارس که سال‌ها در حال ساخت است و مدتی متوقف شده بود، راه اندازی خواهد شد که این پروژه حدود 320هزار بشکه بنزین در طول روز تولید می‌کند.

    *17هزار میلیارد تومان هزینه‌های درمان تامین اجتماعی

    نوربخش در ادامه به خدمات درمانی این سازمان در طول دولت یازدهم نیز اشاره کرد و گفت: 78درصد تامین منابع بخش درمان توسط سازمان های بیمه گر انجام می‌شود که تامین اجتماعی در این بخش نقش تعیین کننده ای دارد.

    وی اضافه کرد: هزینه‌های درمانی این سازمان در طول سال 95، حدود 17 هزار میلیارد تومان است که مربوط به هزینه‌های درمان مستقیم و غیرمستقیم به بیمه شدگان و مستمری بگیران است.

    *بزرگترین هلدینگ تولیدکننده دارو در تامین اجتماعی

    نوربخش همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: بزرگترین هلدینگ تولیدکننده دارو در سازمان تامین اجتماعی قراردارد و این سازمان در زمینه دارو می تواند به تنهایی یک نمایشگاه برای به نمایش گذاشتن محصولات دارویی داشته باشد.

    وی بیان کرد: اگرچه در مرداد 92با یک بحران جدی در زمینه دارو و حتی برای تامین برخی از آنتی بیوتیک‌ها با مشکل روبه رو بودیم، اما اکنون 97درصد داروی کشور در داخل تولید می شود.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: نقش سازمان در زمینه تولید دارو بسیار کلیدی است و اگرچه در گذشته برای تولید داروی کپسول، ژلاتین و بدنه آن از خارج کشور وارد می شد و فقط سه کشور دنیا این تکنولوژی را داشتند، اما اکنون با کمک دانشگاه صنعتی شریف، هم تکنولوژی و هم بدنه این کپسول در کشور تولید می شود.

    *محصولات دارویی به ١٩ کشور دنیا صادر می‌شود

    وی اضافه کرد: در بخش اقتصادی در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تمام بندها مشمول سازمان تامین اجتماعی است و از اسفندسال گذشته تاکنون 80دوره گفتمان سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

    نوربخش ادامه داد: اقدامات گسترده‌ای در تمام عرصه های صنعتی، دارویی، اقتصادی و سرمایه گذاری با تمرکز بر سیاست اقتصادی مقاومتی و محور قراردادن تولید داخل و نگاه به صادرات در این سازمان انجام شده است.

    وی با بیان اینکه محصولات دارویی ما در 19کشور دنیا صادر می شود، اظهار کرد: سازمان، 2کارخانه داروسازی در 2کشور جهان دارد و اکنون داروهای تولیدی سازمان به کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان، اتریش و دیگر کشورها صادر می شود.

    *راه اندازی 80مرکز درمانی در طول دولت یازدهم

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه به موضوع ساخت و سازهای مراکز درمانی و بیمه ای در طول دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در استان های محروم و استان هایی همچون کردستان، لرستان و خوزستان، هشت پروژه بیمارستانی یا بهره برداری یا عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

    نوربخش بیان کرد: 80مرکز درمانی، برابر یک چهارم کل مراکز درمانی سازمان در این مدت راه اندازی شده است.

    چهار هزار و 600 میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی در قالب تهاتر پرداخت شد

    سیدتقی نوربخش افزود: اکنون بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی 110 هزار میلیارد تومان است اما باید گفت که دولت تدبیر و امید اهتمام جدی برای پرداخت این بدهی ها دارد.

    وی اظهار داشت: این دولت تا همین مدت حدود 15 هزار میلیارد تومان از بدهی خود را پرداخت کرده است اما اطلاع رسانی در این زمینه انجام نمی دهد.

    وی با اشاره به تهاتر چهار هزار و 600 میلیارد تومان از این بدهی با سازمان تامین اجتماعی در دو هفته پیش، گفت: این اقدام به صورت ویژه جای تقدیر و تشکر دارد.

    نوربخش ادامه داد: این میزان طلب ما از دولت، می تواند بخش خوبی از نقدینگی را در شرکت سرمایه گذاری برای ما آزاد کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی