عصر بازار

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع:

تا پایان امسال رشد صنعت به ۷ تا ۸ درصد می رسد

عصر اعتبار- رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: پیش بینی ما این است تا پایان امسال رشد صنعت به ۷ تا ۸ درصد و رشد اقتصاد کشور به ۵ و یک دهم درصد برسد.

تا پایان امسال رشد صنعت به ۷ تا ۸ درصد می رسد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبر گزاری صدا و سیما ، منصور معظمی در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس این آمار رشد اقتصادی و صنعت در پنج ماه نخست حدود 4 و نیم درصد بود افزود: برخلاف گذشته که هم اقتصاد و هم صنعت حال خوبی نداشت گزارش بانک مرکزی نشان از مثبت بودن عملکرد اقتصادی و رشد صنعت در پنج ماه گذشته است. پ

    وی اضافه کرد: تعداد شرکت کنندگان داخلی و خارجی و فضای نمایشگاهی شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت تهران در مقایسه با نمایشگاه پانزدهم افزایش چشمگیری داشت.

    معظمی با بیان اینکه کشورهای خارجی استقبال خوبی از نمایشگاه صنعت داشتند گفت: 27 کشور در این نمایشگاه حضور یافتند تا با ارائه آخرین دستاوردهای خود، راه های همکاری مشترک و سرمایه گذاری را در ایران با طرف های ایرانی بررسی کنند.

    وی افزود: با توانمندی داخلی و استفاده از فرصت هایی مانند نمایشگاه ها، سعی می کنیم سیاست های اقتصاد مقاومتی را در حوزه صنعت محقق کنیم.

    معظمی با مثبت دانستن حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه صنعت گفت: مردم آثار همکاری های جدید صنعتی را با طرف های خارجی به زودی خواهند دید و به طور نمونه خودروهای بهتر و ارزان تری را در بازار خواهند دید.

    وی افزود: ماه گذشته در همکاری با طرف های خارجی، شیرهای کنترلی کلاس A را تولید می کنیم، که تا پیش از این وارد می شد که این ها از نتایج برگزاری نمایشگاه های تخصصی است.

    معظمی ادامه داد: با اختصاص منابع مالی دولت به حدود 10 هزار بنگاه تولیدی دارای مشکل، در نیمه دوم امسال حال و روز صنعت بهتر خواهد شد و به هدف مد نظر خواهیم رسید.

    وی با بیان اینکه وضع صنعت ساختمان به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور مطلوب نیست گفت: امیدواریم در 6 ماهه دوم امسال صنعت ساختمان رونق بهتری داشته باشد زیرا به اشتغال و رشد اقتصادی کمک می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو