عصر بازار

چهارشنبه ۱۴ مهر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر اعتبار- در معاملات امروز چهارشنبه ۹۵.۰۷.۱۴ در بازار برق بورس انرژی ۹۵ مگاوات برق به ارزش ۷۸۸ میلیون و ۳۹۰ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز تغییر چندانی نداشت و در محدوده 375,000 ریال باقی ماند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

     

     

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ قیمت همچنان روندی پلکانی و صعودی را طی می‌کند و در انتهای دوره در محدوده 375,000 ریال روندی باثبات به خود گرفته است.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، هر چند شاهد عرضه از سوی نیروگاه‌ها بر روی قیمت‌های روز گذشته بودیم اما خریداران تمایلی به انجام معامله از خود نشان نداده و با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما، انتظار کاهش قیمت را دارند؛ از این رو حجم و ارزش معاملات نیز با افت همراه شد و تنها در 5 نماد معاملات با حجم پایین به ثبت رسید.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:


    بررسی روند نماد 13950725 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950725 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در طول دوره روندی صعودی داشته و در انتهای در محدوده 375,000 ریال روندی با ثبات به خود گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در ابتدای دوره کار خود را با روندی نزولی آغاز کرده و پس از رسیده به محدوده 355,000 ریال در اواسط دوره شیب صعودی به خود گرفته و در انتهای دوره در محدوده 365,000 ریال قرار گرفته است.
    در این نماد تا به امروز 555  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 11.07.1395 با 225  مگاوات می‌باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی