عصر بازار

برنده جایزه اقتصاد نوبل:

ایتالیا و سایر کشورها در سال های آتی منطقه یورو را ترک می کنند

عصر اعتبار- 'جوزف استیگلیتز' برنده جایز اقتصاد نوبل با اشاره به مشکلات حاصل از رواج یورو و سیاست های ریاضتی آلمان برای اقتصاد اروپا، پیش بینی کرد، ایتالیا و سایر کشورها در سال های آتی، منطقه یورو را ترک خواهند کرد.

ایتالیا و سایر کشورها در سال های آتی منطقه یورو را ترک می کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، استیگلیتز روز چهارشنبه به روزنامه آلمانی 'دی ولت' گفت، اروپا قاطعیت لازم را برای انجام اصلاحات ضروری مانند ایجاد اتحادیه بانکی متضمن ضمانت نامه سپرده های بانکی ندارد و فاقد همبستگی و انسجام در محدوده های ملی است.

    وی افزود، ممکن است منطقه یورو تا 10 سال دیگر هم پابرجا باشد اما، بسیار بعید است که همچنان 19 عضو داشته باشد. صحبت کردن از اینکه کدام کشور عضو این منطقه خواهد ماند، دشوار است. مردم ایتالیا روز به روز از این منطقه ناامیدتر می شوند. ایتالیایی ها این مساله را درک می کنند که کشورشان در این منطقه کارامد نیست.
    استیگلیتز خاطر نشان کرد، آلمان قبول دارد که یونان منطقه یورو را ترک خواهد کرد.
    به گفته وی، یورو و سیاست های ریاضتی آلمان عامل رکود اقتصاد اروپا هستند. فروپاشی پول واحد و یا تقسیم به یوروی شمال و یوروی جنوب تنها گزینه های واقع بینانه برای احیای اقتصاد راکد اروپاست.
    وی یادآور شد، اروپا و آمریکا اقتصادها، منابع و نیروی کار مشابهی داشتند اما، اقتصاد آمریکا از بحران مالی جهانی جان سالم بدر برد و اقتصاد اروپا، نه. تفاوت بزرگ در این رابطه، یورو است. پول واحد بر کل اقتصاد اروپا سنگینی می کند.
    یورو، پول واحد کشورهای منطقه یورو، شامل 19 کشور از 28 عضو اتحادیه اروپا است.
    استفاده از یورو در اول ژانویه سال 2002 به طور رسمی در کشورهای آلمان، فرانسه، بلژیک، اتریش، اسپانیا، پرتغال، یونان، ایتالیا، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند و فنلاند آغاز شد.
    در حال حاضر، یورو در کشورهای آلمان، اتریش، اسپانیا، استونی، اسلواکی، اسلوونی، ایتالیا، ایرلند، بلژیک، پرتغال، فرانسه، فنلاند، قبرس، لوکزامبورگ، مالت، هلند، یونان، لتونی و لیتوانی رایج است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو