عصر بازار

معاون رئیس جمهور تاکید کرد؛

هزینه‌های اجتماعی دولت باید از مالیات تامین شود

عصر اعتبار- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری‌واستخدامی با بیان اینکه هزینه‌های اجتماعی دولت از محل مالیات‌ تامین شود،گفت: قطع ارتباط ممیز و مودی، می‌تواند به ارتقای سلامت نظام اداری منجر شود.

هزینه‌های اجتماعی دولت باید از مالیات تامین شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از رسانه مالیاتی ایران، جمشید انصاری در اجلاس مدیران مالیاتی سراسر کشور، گفت: در جوامع مردم سالار که عموما مطالبه گر هستند، دولت‌ها هزینه‌های اجتماعی خود را از محل مالیات ها تامین می کنند و رابطه مستقیمی میان مالیات و مبانی مردم سالاری وجود دارد و از همین رو، نظام مالیاتی کشور باید به سمت کارآیی هر چه بیشتر حرکت کند چرا که مالیات در این نوع نگرش، نقش و جایگاه برجسته ای دارد.

    وی با بیان اینکه نقش مالیات در اداره کشور بسیار پر اهمیت است، گفت: باید به سمتی برویم که هزینه‌های جاری کشور صرفا از محل مالیات ها تامین شود چرا که با افزایش اتکا به مالیات، طبیعتا میزان حضور مردم در تصمیم گیری‌ها کشور افزایش می یابد.

    انصاری به نظام‌های شفاف اقتصادی در کشورهای مذکور اشاره کرد و افزود: در این جوامع به دلیل آنکه صرفا مردم هزینه‌های کشور را تامین می‌کنند، در نتیجه دولت نیز به مردم پاسخگو است و میزان مشارکت مردم در تصمیم گیری‌های کلان سیاسی و اجتماعی بالا است.

    معاون رئیس جمهور، توجه به نظام‌های مالی را در کشورهای پیشرفته مهم دانست و گفت: به همین منظور تلاش در جهت بهبود سازمان‌های متولی این امر، هم مورد توجه دولت و هم مجالس قانونگذاری آنها قرار گرفته است.

    رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور تاکید کرد: ما هم باید با به روز کردن نظام مالیاتی و بکارگیری سیستمها و فناوری‌های اطلاعاتی، ضمن تحقق درآمدهای مالیاتی اعتماد هرچه بیشتر مودیان را هم جلب کنیم.

    وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کشور از جمله دستگاه های هدف در برنامه توسعه دولت الکترونیک است، گفت: این اقدام از آن جهت ضرورت دارد که قطع ارتباط ممیز و مودی، می تواند به ارتقای سلامت نظام اداری، رضایت مندی مودیان و اعتماد هر چه بیشتر مردم به نظام مالیاتی منجر شود.

    انصاری بر تقویت زمینه های همکاری میان سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان امور اداری و استخدامی تاکید و افزود: باید به این سمت برویم که وظایف جدید، ماموریت‌های جدید و مشاغل جدیدی در این حوزه تعریف و آنها را قانونی کنیم.

    رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور ادامه داد: اگر چه سیاست ما معطوف به محدود کردن توسعه تشکیلاتی دولت به عنوان یک سیاست راهبردی است، اما سازمان امور مالیاتی کشور به دلیل قابلیت‌های مهمی که دارد از این امر مستثنی شده و توسعه تشکیلاتی این سازمان تاثیری بر حجم دولت نخواهد داشت ضمن اینکه با افزایش منطقی نیروی انسانی این سازمان، بسیاری از مشکلات مردم و دولت حل خواهد شد.

    توجه به سلامت نظام اداری در کنار دیگر ابعاد تحول نظام مالیاتی

    در این مراسم سید کامل تقوی نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز گفت: نظام مالیاتی برای ارتقای کارآمدی و تحقق اهداف پیش بینی شده در حوزه مالیات، علاوه بر بهره گیری از فناوری های اطلاعاتی و مکانیزاسیون نظام اداری، نیازمند توسعه تشکیلات، ارتقای سلامت نظام اداری و سالم سازی محیط کاری است.

    وی به بررسی وضعیت نیروی انسانی و تشکیلات نظام مالیاتی کشور و مقایسه آن با دیگر کشورهای جهان و منطقه پرداخت و خواستار توجه و همکاری بیشتر سازمان امور اداری و استخدامی کشور به توسعه و توانمندسازی تشکیلات سازمان مالیاتی کشور شد.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با توجه به اهمیت و سختی نوع فعالیت کارکنان نظام مالیاتی و به منظور جبران خدمات و همچنین افزایش انگیزش کارکنان، باید امکانی فراهم شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های قانون مدیریت خدمات کشوری برای بهره‌مندی کارکنان این سازمان استفاده کنیم.

    تقوی نژاد همچنین توجه به سایر ابعاد نظام مالیاتی از جمله سلامت نظام اداری و سالم سازی محیط کاری را بسیار مهم و حیاتی برشمرد و گفت: برخورداری از پرسنل سالم و پاکدست در سطوح مختلف سازمان، باعث افزایش اعتماد مردم به نظام مالیاتی و رضایت‌مندی ایشان از خدمات نظام مالیاتی می شود.

    وی همچنین بر گسترش فرهنگ مالیاتی در جامعه تاکید و عنوان کرد: توسعه فرهنگ مالیاتی و نهادینه سازی مالیات در میان اقشار مختلف جامعه، هزینه های عملیاتی سازمان را کاهش داده و منجر به افزایش تمکین مالیاتی مودیان می شود که این امر کارآیی سازمان را افزایش می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو