عصر بازار

۷ راه کسب درآمد اضافه حتی در کنار شغل تمام وقت

عصر اعتبار- آیا شما هم مثل میلیون ها آدم کره زمین به دنبال یک راه کسب درآمد اضافه در کنار شغل تمام وقت تان هستید؟ کاهش موجودی حساب بانکی بر وضعیت سلامت‌تان تاثیر می‌گذارد؟ انجمن روانشناسان امریکا یک نتایج یک پژوهش را منتشر کرده است که نشان می‌دهد استرس پول بر سلامت مردم امریکا در سراسر این کشور تاثیر می‌گذارد. و بر اساس پژوهش‌ها، آدم‌های پولدار هم به استرس پول دچار هستند – یعنی این مشکل فقط گریبان‌گیر خانواده‌های کم‌درآمد نیست.

۷ راه کسب درآمد اضافه حتی در کنار شغل تمام وقت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بازده، می‌توانید برخی از این استرس‌های مالی را با یک راه کسب درآمد اضافه از بین ببرید، حتی اگر به یک کار تمام‌وقت مشغول هستید. استیو چو از وب‌گاه MyWifeQuitHerJob از جمله افراد مشهوری است که علی‌رغم ادامه‌ی کار روزانه‌اش، دو کسب و کار با درآمدهای نجومی را نیز راه‌اندازی کرده است.

    چه برای راه‌اندازی یک استارت‌آپ (نوبنیاد) یا انجام سرمایه‌گذاری جدید به دنبال پول نقد باشید، و چه در جست‌وجوی راهی برای سر و سامان دادن به بدهی‌های‌تان، چند صد یا چند هزار دلار درآمد اضافه می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد. در ادامه به شما می‌گوییم چگونه باید شروع کنید.

    1. یک کسب و کار خدماتی راه بیندازید.

    یک کسب و کار خدماتی را می‌توانید بدون نیاز به یک شبکه‌ی گسترده، حضور آنلاین (برخط) یا خرج هزینه‌های زیاد راه‌اندازی کنید. بهترین راه شروع این‌گونه کسب و کار‌ها این است که آدم‌های موجود در شبکه‌ی محدودتان را از آن‌چه قصد ارائه‌اش را دارید، مطلع کنید و از آنها بخواهید به دیگران نیز خبر دهند.

    نوحا کِیگن، بنیان‌گذار AppSumo این ایده را به خوبی درک کرد و به کار برد. وی قصد داشت ببیند آیا می‌تواند از صفر و در طول 24 ساعت 1000 دلار به‌دست بیاورد. وی در نهایت توانست کسب و کار موفقی بر پایه‌ی آبونمان گوشت‌های خشک‌شده راه‌اندازی کند و اداره‌ی آن را به یکی از دانشجویان خود سپرد.

    شما هم می‌توانید این ایده را از آن خود کنید، و کسب و کارهایی نظیر تهیه‌ی غذا، نویسندگی یا بازاریابی آنلاین (برخط) راه‌اندازی کنید. مهارت‌های ارسال رایانامه‌های تبلیغی را فرا بگیرید تا در طول چند روز بتوانید کمی خود را بالا بکشید و کارتان را روی روال بیندازید.

    2. در املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کنید.

    صاحب‌خانه شدن همیشه برای آن‌هایی که به صورت تمام‌وقت در یک اداره یا شرکت کار می‌کنند و در به در به دنبال پول هستند، به راحتی عملی نیست. ولی می‌توانید به دنبال خرید یک آپارتمان یا ملک کوچک در یک کشور خارجی باشید تا حتی بتوانید گاهی اوقات برای تفریح به آن‌جا سر بزنید. قیمت این املاک معمولا ارزان‌تر از املاک داخل کشورتان است؛ تا جایی که حتی می‌توانید از یک گروه مدیریت املاک محلی بخواهید در غیبت شما، امور اجاره‌ی ملک‌تان را مدیریت کند.

    خرید املاک و مستغلات تجاری نیز می‌تواند راه پر درآمدی برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد منفعل (بی‌نیاز از فعالیت) باشد که حتی به پیش‌پرداخت‌های زیاد هم نیازی ندارد. می‌توانید از طریق وب‌گاه‌های مختلف و تنها با سرمایه‌گذاری کم‌تر از5000 دلار در املاک و مستغلات تجاری کارتان را آغاز کنید. البته پیش از آغاز باید کمی در مورد افراد طرف معامله‌تان تحقیق کنید و تنها با یک نفر وارد مذاکره نشوید.

    3. منبع اطلاعاتی آنلاین راه‌اندازی کنید.

    با راه‌اندازی دوره‌های آموزشی یا کتاب‌های الکترونیکی آنلاین، تخصص‌های‌تان را با دیگران به اشتراک بگذارید و درآمد منفعل (بی‌نیاز از فعالیت) کسب کنید. مثلا، کتاب الکترونیکی خودم با نام رشد 100 روزه بیش‌تر از کار روزانه‌ام درآمدزایی کرد. در ابتدا باید کارهای زیادی انجام می‌دادم، ولی هنگامی که آماده‌ی بهره‌برداری شد، دیگر به کار زیاد نیاز نبود و باید فقط میزان فروش را بالا نگه می‌داشتم.

    اگر به تالیف کتاب علاقه ندارید، می‌توانید ویدئوها یا تورهای آموزشی تهیه کنید. من نویسندگی کتاب را کنار نگذاشتم – ولی در کنار آن، از طریق ContentMarketer.io یک تور آموزشی بازاریابی محتوا ایجاد کردم تا ظرف 10 هفته به مشتریان‌ام مهارت‌های بازاریابی محتوا آموزش دهم.

    4. از قدرت آمازون وام بگیرید.

    راه‌اندازی فروشگاه آنلاین شخصی و ایجاد پایگاه مشتریان همیشه یک هدف عالی و مطلوب است، ولی همه می‌دانیم این کار مسئولیت‌ها و مشغله‌های فراوانی دارد. باید در مورد محصولات تحقیق کنید، تولیدکننده‌ی مناسب پیدا کنید، برای وب‌گاه‌تان بازاریابی کنید و به دنبال راه‌هایی برای تحویل سفارش‌های مشتریان باشید. و البته، خدمات مشتریان و پذیرش درخواست‌های بازپرداخت را هم فراموش نکنید.

    ولی در عوض، کار دیگری نیز می‌توانید انجام دهید؛ می‌توانید بدون نیاز به انجام این همه کار، حضور خود را در آمازون پررنگ‌تر کنید و محصولات‌تان را بفروشید. حتی برخی فروشندگان محصولات‌شان را مستقیما به مرکز پاسخگویی آمازون می‌فرستند و هرگز شخصا وارد فعالیت‌های بعد از آن نمی‌شوند.

    5. به اقتصاد مشارکتی بپیوندید.

    با اشتراک‌گذاری چیزهای اضافه‌تان می‌توانید به راحتی در یک ماه از چند صد تا چند هزار دلار درآمد داشته باشید. ولی این اشتراک‌گذاری فقط به آگهی اجاره‌ی اتاق و زیرزمین خانه‌تان در Airbnb محدود نمی‌شود. خودروی‌تان را در Turo اجاره دهید و در عوض تا محل کار دوچرخه‌سواری کنید یا از طرق دیگر به مقصدتان برسید. تجهیزات فیلمبرداری را که در زیرزمین خانه‌تان خاک می‌خورند، برای اجاره در Cameralends، و دوچرخه یا اسنوبردتان را در Spinlister و قایق‌تان را در Sailo آگهی کنید.

    و اگر قصد دارید اتاق یا بخشی از خانه‌تان را برای اجاره در Airbnb آگهی کنید، شاید حتی به این فکر بیفتید که برای افزایش درآمدتان می‌توانید کل خانه‌تان را با تمام وسایل اجاره دهید و مدتی در خانه‌ی دوستان و فامیل زندگی کنید.

    6. میزبان یک رویداد باشید.

    بدون نیاز به امضای قراردادهای مختلف، ملاقات با فروشندگان مختلف و سخنرانان عالی‌رتبه‌ می‌توانید از میزبانی رویدادهای مختلف کسب درآمد کنید. در عوض، می‌توانید در مورد موضوعی که درباره‌ی آن صاحب‌نظر و مطلع هستید، مثلا مقابله با هک، یک گروه ملاقات رایگان تشکیل دهید و آن رویداد را میزبانی کنید.

    بعد از این‌که دنبال‌کنندگان وفاداری پیدا کردید، با دعوت از سخنرانان مشهور، از کسانی که می‌خواهند در این ملاقات‌ها شرکت کنند پول بگیرید. یک اتاق کنفرانس شیک و کوچک در نزدیک‌ترین هتل محل اجاره کنید، و به‌تدریج با میزبانی از رویدادهای منحصربه‌فرد و پرطرفدار اعضای ثابتی برای خود دست‌وپا کنید که برای بهره‌مندی از محتوای فوق‌العاده‌ی رویدادهای‌تان پول خرج کنند.

    7. از هر آن چه تاکنون یاد گرفته‌اید، پول درآورید.

    ببینید در اوقات فراغت‌تان چه کارهایی انجام می‌دهید و در کدام‌یک از این کارها کاملا مهارت دارید. مثلا آدم‌هایی که عاشق سقوط آزاد هستند می‌توانند مدرک مربی‌گری آن را بگیرند و در آخر هفته‌ها هم لذت ببرند، هم آموزش دهند، و هم پول درآورند. از هر آن‌چه دوست دارید و از آن لذت می‌برید، پول درآورید، این هم یک راه کسب درآمد اضافه است.

    حتی اگر به کارهای زیادی علاقه ندارید و فقط دوست دارید لم بدهید و وب‌گردی کنید، باز هم می‌توانید با امتحان وب‌گاه‌های مختلف و ثبت نظرات‌تان در وب‌گاه‌هایی نظیر UserTesting پول در بیاورید.

    بنابراین دست بجنبانید. از تخیلات‌ و خلاقیت‌تان استفاده کنید و از همین امروز یک راه کسب درآمد اضافه برای خودتان پیدا کنید و کسب و کاری راه بیندازید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو