عصر بازار

اعلام آمادگی صربستان برای همکاری بانکی و دارویی با ایران

عصر اعتبار- گروهی از تاجران، مبتکران و مخترعان صربستانی درنشستی با رایزن سیاسی و اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد افزون برهمکاری با انجمن مبتکران و مخترعان ایرانی در حوزه های کشاورزی و محیط زیست برای همکاری بانکی و دارویی با کشورمان نیز اعلام آمادگی کردند.

اعلام آمادگی صربستان برای همکاری بانکی و دارویی با ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، 'سرجان یاریچ' اقتصاد دان و رئیس شرکت صادراتی و وارداتی شهر سوبوتیتسا درشمال صربستان روز پنجشنبه درملاقات با 'محمدجواد ایزدی' با اشاره به روابط دوستانه صربستان و ایران به علاقمندی همکاران خود در زمینه همکاری های بانکی و دایر کردن بانک ایرانی در صربستان اشاره کرد.
    یاریچ، ایران را کشوری بزرگ با امکانات اقتصادی بسیار خوب و گسترده توصیف کرد و با اشاره به اینکه همکاری های بانکی برای فعالیت های تجاری بین دو کشور اهمیت بسیاری دارد، گفت : ما می توانیم با بانکداران ایرانی برای گشایش بانک ایرانی درصربستان همکاری نزدیکی داشته باشیم.
    وی همچنین با اشاره به لغو تحریم ها بر ایران و گسترش روابط و همکاری های اقتصادی ایران با جهان، افزود : اکنون باید از این فرصت استفاده کرد و با توجه به امکانات خوب و گسترده دو کشور صربستان و ایران می توانیم در زمینه های دیگر نیز از جمله دارو سازی همکاری خوبی داشته باشیم.
    تاجر صربستانی به شرکت های بزرگ داروسازی و استانداردهای بین الملل داروهای صربستان اشاره کرد و گفت: مطمئنا ایران در زمینه داروسازی در دو دهه گذشته به پیشرفت های چشمگیری رسیده است و شرکت های دارو سازی صربستان خواهان ارتباط و همکاری با شرکت های دارو سازی ایران هستند.
    وی همچنین اشاره کرد که علاقمندان صربستانی به همکاری های بانکی و داروسازی با ایران حاضر هستند که همتاهای ایرانی خود را جهت آشنا شدن با امکانات یکدیگر و تبادل تجربیات به بلگراد دعوت کنند.
    'میلوش یاریچ' و 'اسلاوکو باشیچ' اعضای انجمن مبتکران شهر سوبوتیتسا صربستان که در این نشست حضور داشتند نیز به علاقمندی همکاری و امضای توافق نامه با انجمن مبتکران ایران اشاره کردند و ابرار داشتند که برنامه هایی برای تبدیل زمین های غیر حاصل خیز به زمین های زراعی در دست دارند و می توانند در حوزه های کشاورزی و محیط زیست همکاری بسیار خوبی با ایران داشته باشند.
    یاریچ پیشنهاد کرد که انجمن مبتکران و مخترعان شهر سوبوتیتسا صربستان با انجمن مبتکران ایران و مجارستان می توانند به طور مشترک مرکزی را در صربستان برای همکاری و تبادل تجرب و ابتکارهای خود تشکیل و اختراعات مشترک خود را به صورت بازرگانی در اختیار دیگر کشورها قرار دهند.
    وی همچنین در زمینه تولید انرژی خورشیدی بر اساس شیوه جدید و کم هزینه در مناطق روستایی و شهری با ظرفیت های مختلف وهمچنین استفاده از آب های آلوده برای مصارف کشاورزی را از جمله ابتکارات انجمن مبتکران و مخترعان شهر سوبوتیتسا نام برد.
    وی نشست مبتکران و مخترعان صربستانی با همتاهای ایرانی خود را بهترین راه ممکن جهت آشنایی با امکانات یکدیگر دانست و دراین خصوص آمادگی انجمن مبتکران شهر سوبوتیتسا صربستان را برای میزبانی همتاهان ایرانی در صربستان اعلام کرد.
    وی همچنین به کشت فرا سرزمینی اشاره کرد و گفت که زمین های وسیعی در استان حاصلخیز ووی وودینا صربستان وجود دارد که می توان برای واگذاری این زمین ها به کشاورزان ایرانی برای کشت گندم، ذرت و یا میوه جات و سبزیجات گفت و گو کرد.
    « محمد جواد ایزدی» رایزن اقتصادی و سیاسی سفارت کشورمان در بلگراد نیز در این دیدار به تلاش های سفارت ایران در صربستان برای گسترش روابط سنتی و همکاری های دو کشور دوست در تمامی زمینه ها از جمله امور کشاورزی، اقتصادی، گردشگری و فرهنگی اشاره کرد و دیدارهای مقامات دو کشور درسال گذشته را گامی مهم برای آشنایی با امکانات یکدیگر دانست.
    وی همچنین برگزاری همایش های مشترک بین مراکز تحقیقاتی، انجمن مخترعان و مبتکران، نمایندگان تجاری، دانشگاهی، کشاورزی، گردشگری بین ایران و صربستان را برای توسعه همکاری های دو جانبه٬ گامی بسیار مهم جهت آشنایی و تبادل تجارب عنوان کرد.
    ایزدی همچنین برگزاری همایش های مشترک بین مراکز تحقیقاتی وتجاری در حوزه کشاورزی و همکاری در کشت فرا سرزمینی برای افزایش امنیت غذایی را جهت توسعه همکاری بین ایران وصربستان درحوزه کشاورزی بسیار مهم دانست و گفت: اکنون کشاورزان ایرانی در این خصوص فعالیت خود را در چندین هکتار در صربستان آغاز کرده اند.
    وی همچنین در ادامه اظهاراتش با اشاره به اینکه همکاری های صربستان و ایران در شاخه کشاورزی در گذشته درسطح بالایی به خصوص در زمینه های تولیدات و محصولات مختلف کشاورزی بوده است، افزود: دو کشور همکاری های خود را درحوزه کشاورزی در زمینه های دانه های گندم، جو، ذرت، آفتابگردان و سایر محصولات زراعی و سبزیجات و صیفی جات شروع کرده و درحال گسترش این همکاری ها هستند.
    رایزن سیاسی و اقتصادی سفارت کشورمان درصربستان در این دیدار به برگزاری چهاردهمین کمیسیون مشترک اقتصادی صربستان و ایران در تهران درسال گذشته که چندین تفاهم نامه همکاری از جمله در زمینه گردشکری امضا شد، اشاره کرد و گفت: در سفر هیات ایرانی به صربستان در اواخر سال گذشته میلادی که در صدر آن 'عباس کشاورز' معاون امور زراعت وزارت کشاورزی جمهوری اسلامی ایران قرار داشت در دیدار با وزیر کشاورزی و محیط صربستان وقت این کشور بر گسترش و توسعه همکاری های کشاورزی به ویژه در عرصه حفاظت از گیاهان، تولید دانه و محصولات کشاورزی تاکید شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو