عصر بازار

سیف از توافق مهم بانکی ایران و ویتنام خبر داد

اجرایی شدن روابط کارگزاری بانک های مرکزی ایران و ویتنام

عصر اعتبار- 'ولی الله سیف' رئیس کل بانک مرکزی روز پنجشنبه توافق و اجرایی شدن روابط کارگزاری بین بانک های مرکزی ایران و ویتنام اعلام کرد و گفت که کارت های اعتباری اتباع دو کشور به رسمیت شناخته می شود.

اجرایی شدن روابط کارگزاری بانک های مرکزی ایران و ویتنام
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، رئیس کل بانک مرکزی روز پنجشنبه پس از مذاکره با مقام های بلندپایه بانکی ویتنام از تسهیل تبادلات بانکی ایران و ویتنام با عنایت به عزم دو کشور در گسترش روابط اقتصادی و تجاری خبر داد.
    وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با طرف ویتنامی و توافق دو رئیس جمهور، گفت: پیرو توافقنامه ای که حدود شش ماه پیش در تهران به تایید و امضاء مقامات دو کشور رسید، در این سفر و با مذاکرات انجام شده جزییات اجرایی نیز مورد بررسی و تفاهم قرار گرفت که براساس این موافقتنامه دو طرف ضمن تاکید بر توافقات قبلی، بر مکانیزم حساب مشترک برای تسویه حساب مبادلات تجاری طرفین توافق شد و بانک های مرکزی ایران و ویتنام در خصوص روابط کارگزاری و اجرایی کردن این روابط به توافق دست یافتند.
    رییس کل بانک مرکزی ایران به موضوع سوییچ کارت های بانکی دو طرف هم اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن این موضوع اتباع دو کشور و گردشگران می توانند با استفاده از کارت های بانکی خود از تسهیلات مورد نظر در کشور میزبان استفاده کنند که این مهم در روند تبادلات و تعاملات فیمابین نقش بسیار مهمی خواهد داشت.
    سیف، ضمانت اجرایی توافقات انجام شده را نیز حایز اهمیت دانست و گفت: برای تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده هم مقرر شد کمیته مشترک بانکی تشکیل و با برگزاری جلسات نوبه ای در تهران و هانوی روند اجرایی توافقات را دنبال کنند.
    وی در پایان تصریح کرد: ظرفیت ارتباطات و تعاملات اقتصادی و تجاری دو طرف بسیار بالاست و دکتر روحانی هم بر افزایش 5 برابری حجم تبادلات تاکید داشتند و در این سفر دو رئیس جمهور افزایش آن را تا دو میلیارد دلار مورد تاکید قرار دادند که با فراهم نمودن تسهیلات و امکانات بانکی مناسب این هدف قابل دستیابی است و در این جهت توافق های انجام شده می تواند نقش تاثیرگذاری به دنبال داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی