عصر بازار

فتاح عنوان کرد:

هزینه ۳ هزار میلیارد ریالی برای امور درمانی مددجویان در سال ۹۴

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد گفت: این نهاد سه هزار میلیارد ریال برای امور درمانی مددجویان در سال گذشته هزینه کرده است.

هزینه ۳ هزار میلیارد ریالی برای امور درمانی مددجویان در سال ۹۴
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد، در این دیدار با اشاره به رویکرد این نهاد در محرومیت زدایی گفت: کمیته امداد تلاش کرده است با توانمندسازی خانواده های محروم و نیازمند باعث خودکفایی اقتصادی آنان شود.

    وی از مشهد به عنوان پایگاه فرهنگی این نهاد یاد کرد و افزود: برای فراهم کردن بستر زیارت محرومان توسعه اماکن و زائر سرای ارزان قیمت  را در این استان مدنظرقرار دادیم که خوشبختانه رضایت خوبی در مددجویان به وجود آورد.

    فتاح  با اعلام اینکه در سال گذشته 80 هزار مددجو زیارت اولی به مشهد مقدس  مشرف شده اند، افزود:  برنامه ریزی لازم برای اعزام 120 هزار زائر مددجو در سال جاری انجام شده است که البته با تغییرات و تحولات اخیر در آستان قدس رضوی ، این نهاد جلوتر از کمیته امداد حرکت می کند که با این اقدام آمار مددجویان اعزامی افزایش خواهد یافت.

    رئیس کمیته امداد زیارت امام رضا را بالاترین هدیه به مددجویان عنوان و خاطر نشان کرد: در کنار اعزام زائران به مشهد، برنامه‌های فرهنگی هم برای توانمندسازی فکری آنان تدارک دیده شده است.

    وی با بیان اینکه مسکن اولویت اصلی در سبد خانوار مددجو است،ادامه داد: چنانچه مسکن مددجویان تامین شود مسائل دیگر بهتر قابل حل خواهد بود، برای این امر با استفاده از تمام امکانات گام‌هایی برداشته شده است و بر خروج بیشتر نسبت به ورود مددجو تاکید داریم.

    رئیس کمیته امداد با بیان اینکه تقویت زکات موجب آبادانی کشور می شود، تصریح کرد: در شورای مرکزی زکات پیگیر هزینه کرد زکات برای امور عمرانی محرومان هستیم.

    وی به تحت پوشش قرار داشتن بیمه تکمیلی مددجویان و تخصصی شدن خدمات کمیته امداد اشاره کرد و افزود: این نهاد سه هزار میلیارد ریال برای امور درمانی مددجویان در سال گذشته هزینه کرده است.

    فتاح با اشاره به امضای تفاهم نامه مشترک بین کمیته امداد و آستان قدس رضوی یادآور شد: تامین مسکن مددجویان  به عنوان اولویت اصلی قرار دارد که با ورود جدی این نهاد امیدواریم گامهای خوبی برداشته شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی