عصر بازار

برای شرکت در اجلاس بانک جهانی

وزیر اقتصاد و قائم مقام بانک مرکزی راهی واشنگتن شدند

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد و قائم مقام بانک مرکزی به منظور شرکت در اجلاس پاییزه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول راهی واشنگتن شدند.

وزیر اقتصاد و قائم مقام بانک مرکزی راهی واشنگتن شدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح پنجشنبه جهت شرکت در اجلاس پاییزه بانک جهانی و دیدار با مقامات عالی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در راس هیاتی به واشنگتن سفر کرد.

    انجام دیدارهای دو جانبه با وزرا و مقامات اقتصادی چند کشور، برگزاری نشست هم اندیشی با وزرای اقتصاد حوزه منا(خاورمیانه و شمال افریقا)، ارایه تجربه موفق ایران در مدیریت بحران کاهش قیمت نفت از جمله برنامه هایی است که در دستور کار وزیر اقتصاد کشورمان در این سفر قرار دارد.

    گفتنی است اجلاس پاییزه بانک جهانی از تاریخ 16 مهر تا 18 مهر برگزار خواهد شد.

    بر اساس این گزارش قائم‌مقام بانک مرکزی نیز به همراه معاونان ارزی و اقتصادی این بانک به منظور شرکت در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی که در ایالات متحده برگزار می‌شود، عازم واشنگتن شد.

    در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، علاوه بر مقامات بانک‌های مرکزی و وزرای دارایی کشورها، فعالان اقتصادی از بانک‌ها و موسسات مالی نیز گرد هم می‌ آیند تا با مقامات تجاری و بانکی کشورها گفت و گو و تبادل نظر کنند. در این اجلاس نمایندگان بانک مرکزی ایران نیز با مقامات اقتصادی صندوق بین‌المللی پول و مدیران ارشد بانک‌های مرکزی و تجاری برخی کشور‌ها به طور جداگانه دیدار می‌کنند. باتوجه به شرایط پسابرجام، در حاشیه این اجلاس، نمایندگان ایران‌ در خصوص راهکار‌های گسترش روابط بانکی و رفع موانع موجود با مقامات اقتصادی سایر کشورها رایزنی خواهند کرد.

    از دیگر برنامه‌های اکبر کمیجانی قائم‌مقام بانک مرکزی و همراهان وی، شرکت در جلسه روسا و وزرای کشورهای گروه 24 است که نمایندگان کشور‌ها در این جلسه همه ساله مواضع خود را در امور پولی و مالی بین‌المللی هماهنگ می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو